Popis:
Základné pojmy:
Kvalita je v súčasnosti rozhodujúcim faktorom stabilného ekonomického rastu podnikov.
Moderný systém manažmentu kvality predstavuje posun od stratégie detekcie (metódy následnej kontroly) k stratégii prevencie (kvalita vo fáze návrhu a kvalita procesov zabezpečujúcich životný cyklus produktu).
V súčasnom období už pre väčšinu organizácií manažment kvality nepredstavuje iba nevyhnutnú a povinnú súčasť získania či udržania certifikátu kvality, ale stáva sa neoddeliteľnou súčasťou podnikového manažmentu, ktorého cieľom je dosiahnutie výkonnosti a udržanie konkurencieshopnosti spoločnosti na trhu. Vedenie a manažéri firiem dnes v manažmente kvality vidia príležitosť na
optimalizáciu, inštitucionalizovanie a formalizovanie podnikových procesov, sprehľadnenie,
zjednotenie a zefektívnenie informačných tokov.
Kľúčové slová:
riadenie kvality
plánovanie systému
manažérstvo kvality
kvalita procesu
Obsah:
- Názov
Základné pojmy
Procesný model riadenia kvality
Plánovanie systému
Plánovanie systému manažérstva kvality
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- Manažment v teórii a praxi 3/2005
- on-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente