Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Postup pri tvorbe nového trhu pre nový strojársky produkt

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13233
Posledná úprava
06.11.2020
Zobrazené
1 138 x
Autor:
dimins
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Nový produkt - strojárska technológia a ňou vyrábané valčeky, guličky a kuželčeky do valivých ložísk sú výsledkom výskumno-vývojárskej činnosti podniku. Táto činnosť samozrejme podlieha podnikovej stratégii. Tejto stratégii sú podriadené aj funkčné stratégie teda aj marketingová s jej plánom dosiahnuť 5 % podiel na trhu v období 4 až 5 rokov. Marketing spolu s výrobou, financiami a výskumom majú teda pri spúšťaní projektov novej výroby a otvárania nových trhov spolupracovať. Z tohto jasne vyplýva, že firma ešte pred spustením projektu novej výroby musela zhodnotiť na jednej strane možnosti výrobné na druhej strane možnosti odbytu. Firma disponuje zásadnými informáciami o zahraničných trhoch t.j. o príležitostiach a ohrozeniach. Vzhľadom na svoje výrobné možnosti - objem a sortiment si dokáže vybrať trhy na ktoré sa odhodlá vstúpiť. Odpoveď na otázku výberu spôsobu odbytu potom musí samozrejme vyplynúť z predošlých informácií a rozhodnutí.

Ak zoberieme v úvahu, že našimi zákazníkmi budú najmä priemyselní producenti, že žijeme v informačnej spoločnosti a že obchody so strojárskymi produktmi sa uzatvárajú na veľké objemy produkcie, významnú úlohu pri hľadaní potenciálnych zákazníkov budú zohrávať veľtrhy, internet, direct mrkt, a pod. Cez ne môžeme prezentovať náš produkt, osloviť zákazníkov, veľmi rýchlo a pružne odpovedať na otázky, zasielať prezentačné materiály, uzatvárať predbežné dohody a návrhy zmluv. Okrem toho výhodu priameho kontaktu s klientom. Tiež môžeme získať informácie o trhoch resp. zákazníkoch. Môžeme jednotlivé trhy testovať.
...

Kľúčové slová:

odbyt

predaj

spôsob odbytu

spôsob predaja

marketing

marketingová stratégia

zákazník

trh

obchodný zástupca

klient

zamestnanec

obchodný cestujúci

reklama

propagácia



Obsah:
  • Úloha č. 1 : Ktorý z troch uvedených spôsobov odbytu (predaja) uplatníte?
    Úloha č. 2 : Porovnajte prednosti a nedostatky týchto troch spôsobov odbytu.
    Úloha č. 3 : Ako by ste zistili, v ktorom odvetví existujú najlepšie možnosti predaja daných produktov?
    Úloha č. 4 : Čo by mala obsahovať príprava odbytu (predaja) a realizácia odbytu (predaja)?
    Úloha č. 5 : Aké propagačné a reklamné opatrenia by ste realizovali pri tejto akcii?