Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Podnikové stratégie - Konanie podnikov

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35033
Posledná úprava
17.05.2011
Zobrazené
967 x
Autor:
xhalli
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zvolená spoločnosť je organizácia, ktorá je špecialistom vo výrobe chladiacich riešení , je svetovým lídrom vo výrobe kompresorov a jej poslením je "Provide innovative solutions for a better quality of life". Má fabriky v Brazílii, Taliansku , Číne a na Slovensku. Postupne sa spoločnosť rozrastala a začala využívať v čoraz väčšej miere nové a modernejšie technológie, ktoré dopomáhali k rozvoju podniku. Realizovala rozsiahle investičné akcie. Ako každá iná spoločnosť má vypracovanú určitú hierarchiu cieľov a stratégií ako ich dosiahnuť. Medzi jej hlavné strategické zámery patrí:
- zabezpečiť vysokú kvalitu výrobkov a služieb
- znížiť emisie znečisťujúcich látok do ovzdušia
- znížiť spotrebu vody a množstvo vypúšťaného znečistenia do odpadových vôd
- pripraviť modernizáciu výroby polyesterových vlákien.

Budovanie na existujúcich schopnostiach – interná orientácia
Z vnútro firemného pohľadu sú východiskovým bodom pri tvorbe stratégie zameranej na inovácie zamestnanci, ktorí tvoria internú inovačnú silu. Všetci bez ohľadu na to, či pracujú na oddeleniach firemného výskumu, vývoja produktov, výroby, kontrolingu alebo odbytu, sa zapájajú aktívne do procesu tvorby budúcnosti celej spoločnosti. Výsledkom tejto skutočnosti je podniková kultúra spoločnosti založená na systéme inovácií a spoľahlivosti...

Kľúčové slová:

podnikové stratégie

manažment

zdroje flexibility



Obsah:
  • 1. Identifikácia podniku
    3. Formálne a cieľavedomé prístupy k tvorbe stratégie
    3.1 Obsah cieľov
    3.1.1 Ciele v prítomnosti
    3.1.2 Ciele v budúcnosti
    3.2 Obsah stratégie
    3.2.1 Stratégia v prítomnosti
    3.2.2. Stratégia v budúcnosti
    3.3 Výrazné rozdiely stratégie od stratégií konkurentov
    3.3.1 Odlišné vlastnosti stratégie
    3.3.2 Lepšie vlastnosti stratégie
    3.4. Východiskový bod strategického procesu
    3.4.1 Analýza externého trhu – externá orientácia
    3.4.2 Budovanie na existujúcich schopnostiach – interná orientácia
    3.5. Kľúčové faktory externé, ktoré ovplyvňujú obsah stratégie
    3.5.1 Externé faktory v prítomnosti
    3.5.2 Externé faktory v budúcnosti
    3.6 Kľúčové faktory interné, ktoré ovplyvňujú obsah stratégie
    3.6.1 Interné faktory v prítomnosti
    3.6.2 Interné faktory v budúcnosti
    3.7 Pripravenosť na budúcnosť
    3.8 Formálny proces tvorby stratégie
    3.9 Plánovacia dokumentácia
    3.10 Plánované, relatívne stabilné jadro stratégie
    3.11 Zdroje flexibility a adaptability na predvídané udalosti
    Súbor návrhov a odporúčaní!
    4. Neformálne a intuitívne prístupy k tvorbe stratégie
    4.1 Neplánovaná, relatívne nestabilná časť stratégie
    4.2 Hranice (tolerančné medze), v ktorých je možné so stratégiou experimentovať a meniť jej obsah
    4.3 Dôvody nepredvídaných korekcií stratégie počas plánovacieho obdobia
    4.4 Zdroje nového poznania
    4.5 Vznik strategických inovácií
    4.6 Priestor a motivácia na vznik podnetov a návrh pre formuláciu stratégie mimo štandardné procedúry
    4.7 Priestor a možnosti na spochybňovanie zaužívaných noriem a správania
    4.8 Dôsledky implementácie na obsah stratégie
    4.9 Zdroje flexibility a adaptability na nepredvídané udalosti
    Súbor návrhov a odporúčaní!
    5. Integrovanie formalizovaných a neformalizovaných systémov a procesov strategického manažmentu
    5.1 Pomer a vplyv emocionálnej (intuitívnej, spontánnej, záujmovej, mocenskej) zložky a logicko-racionálnej zložky na obsah a realizáciu stratégie
    5.2 Pomer a vplyv kreatívneho procesu (zrod nových myšlienok) a aplikačného procesu (implementácia nových myšlienok) na obsah výslednej stratégie
    5.3 Pomer a vplyv kreatívnych nápadov a analytických faktov na obsah a realizáciu stratégie
    Súbor návrhov a odporúčaní!