Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Marketingové prostredie - S & R Vínečko

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14331
Posledná úprava
10.08.2023
Zobrazené
1 129 x
Autor:
uhra8
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Charakteristika produktu a segmentácia trhu

Stručná charakteristika produktu
Produkt, ktorý firma vyrába je hmotnej povahy, dlhodobej spotreby a je určený na konečnú spotrebu, v rámci ktorej ho môžeme zaradiť medzi produkty príležitostného dopytu, pričom spotrebiteľ si ho starostlivo vyberá a počas výberu ho porovnáva podľa kvality, ceny, štýlu a pri nákupe vyžaduje pomoc a informácie o danom produkte.

Segmentácia trhu
Trh s vínom na Slovensku sa v súčastnom období stále rozvíja. Dôležité pre našu firmu je uviesť produkt na cieľový trh, ale tomu predchádzajú ešte:
a, segmentácia trhu
- rozdelenie trhu podľa rôznych kritérií na homogénne vzájomne odlišné skupiny kupujúcich

b, definovať cieľový trh
- zhodnotiť príťažlivosť každého segmentu a vybrať z nich ten, vďaka ktorému firma dosiahne najvyššiu efektívnosť, ten ktorý pre ňu predstavuje dosiahnutie maximálneho potenciálneho zisku - naša firma sa orientuje na spotrebiteľov z oblasti showbusinesu, kultúrnych podujatí, bežných spotrebiteľov.....=> pokrývame viac segmentov trhu

c, vybrať trhovú pozíciu na cieľovom trhu
identifikovať súťažné postavenie firmy a jej ponuky vo vzťahu ku konkurenčným firmám na cieľovom trhu, aby sa mohol vypracovať marketingový mix danej firmy
...

Kľúčové slová:

ekonomika

marketing

štruktúra firmy

cena

distribúcia

produkt

marketingové prostredie

konkurencia

výrobca

spotrebiteľ

víno

dopyt

ponuka

marketing



Obsah:
  • Marketingové prostredie
    Mikroprostredie
    Organizačná štruktúra firmy:
    Dodávatelia:
    Marketingoví sprostredkovatelia:
    Zákazníci:
    Konkurenti:
    Verejnosť:
    Makroprostredie
    Demografické prostredie:
    Ekonomické prostredie:
    Prírodné prostredie:
    Technologické prostredie:
    Politické prostredie:
    Kultúrne prostredie:
    Charakteristika produktu a segmentácia trhu
    Stručná charakteristika produktu
    Segmentácia trhu
    Určenie cieľových segmentov a ich charakteristika
    Produkt
    Cena
    Distribúcia
    Marketingový informačný systém

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • vlastná tvorba