Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Hodnotenie konkurenčnej sily

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
20 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13847
Posledná úprava
10.08.2021
Zobrazené
1 139 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Jeden zo základných princípov hospodárstva je podpora silného konkurenčného prostredia. Ako opak slúži prostredie kde je konkurencia slabá alebo vôbec neexistuje, čo je zväčša spôsobené štátnymi zásahmi a legislatívnymi opatreniami. V praxi to znamená, že každá firma operujúca na trhu, pokiaľ nemá monopolné postavenie, musí neustále sledovať svoju konkurenciu.

Ako sa otvárajú nové trhy, tak prerastá konkurencia medzi spoločnosťami do stále väčších rozmerov. Väčšina dodávateľov už začala používať marketingový prístup k zákazníkom a potreby zákazníkov stavia na prvé miesto. Samozrejme, že popri tom ako poskytuje produkty a služby na naplnenie potrieb, sa snaží dosiahnuť zisk. V tomto bode sa stretávajú s nenávidenou konkurenciou, ktorá sa snaží o to isté. Pre každého, kto sa zaoberá poskytovaním služieb alebo tovarov, je konkurencia jeden z hlavných bodov stratégie.

ANALÝZA KONKURENCIE
je jedným z aspektov externej strategickej diagnostiky podniku.
Základ predstavujú v tejto oblasti práce M. Portera, podľa ktorého je konkurenčná stratégia konkretizovaná a základe analýzy odvetvia a postavenia podniku v odvetví.
Porter vymedzil hlavné faktory analýzy konkurenčného prostredia a vytvoril schému 5 konkurenčných síl:
- existujúce podniky
- potenciálni konkurenti
- substitučné výrobky
- klienti
- dodávatelia

Pri analýze existujúcej konkurencie je zaujímavá stabilita pozície firiem, ktorú ovplyvňujú:
...

Kľúčové slová:

hospodárstvo

konkurencia

hodnotenie konkurencie

marketing

zákazník

zisk

konkurenčná stratégia

klient

dodávateľ

trh

konkurenčná sila

produkt

cena

propagácia

sortiment



Obsah:
  • Úvod
    ANALÝZA KONKURENCIE
    HODNOTENIE KONKURENČNEJ SILY
    Úlohou je zistiť
    Postup
    Spoločnosť ElectroWorld
    Katalóg produktov
    Služby spoločnosti
    Analýza konkurencie
    Nízkych cien sa neboja
    Produkt
    Cena
    Propagácia
    Silné stránky konkurencie
    Slabé stránky konkurencie
    Záver

Zdroje:
  • Prednášky
  • Vzorový príklad
  • Dokumenty poskytnuté spoločnosťou Electro World