Popis:
		Globalizácia trhov vytvára pre malé a stredné podniky novú dimenziu konkurenčného prostredia. Doteraz dosahované výsledky podnikov sa už v nových podmienkach ukazujú ako neuspokojivé. 
Podnik, ktorý chce dlhodobo prosperovať, musí opustiť stratégiu krátkodobej lokálnej úspešnosti a musí si postaviť ciele, ktoré zabezpečia jeho existenciu a prosperitu v prostredí celosvetovej súťaže.
Nové trendy vo vývoji svetového hospodárstva sa priamo dotýkajú podnikania a podnikov a výrazne ich ovplyvňujú. Tradičné prístupy, modely, metódy, postupy a spôsoby práce podnikov dosahujú svoje krajné možnosti. Nie sú schopné pružne reagovať na nové, dynamicky sa meniace podmienky. Preto postupne vznikajú ďalšie riešenia pre podniky, ktoré sledujú dosahovanie ich prosperity v nových podmienkach globalizácie spoločnosti. Riešenia, ktoré akceptujú zmeny na trhu, ale súčasne vyvolávajú zavedenie nových prístupov k práci a s tým spojenú reorganizáciu podnikov. 
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  benchmarking
		  		  globalizácia
		  		  trh
		  		  podniky
		  		  hospodárstvo
		  		  konkurenčné prostredie
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod 2
 1. Malé a stredné podniky na Slovensku v konkurenčnom prostredí 3
 2. Benchmarking 5
 2.1. História benchmarkingu 5
 2.2. Aspekty benchmarkingu 5
 2.3. Druhy benchmarkingu 6
 2.4. Fázy benchmarkingu 7
 2.5. Určenie partnera benchmarkingu 8
 3. Benchmarking v malých a stredných podnikoch na Slovensku 9
 Záver 10
 Použitá literatúra 10