Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Zelený marketing

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40813
Posledná úprava
02.11.2012
Zobrazené
1 662 x
Autor:
arleta.axmannova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Spolu s vývojom národov, prišiel rozvoj priemyslu a technológií, ktorý prebieha neustále. To všetko so sebou prinieslo negatívne dôsledky pre životné prostredie. Ďalej bolo nutné uvažovať o tom, ako zosúladiť postupný vývoj a uviesť ho do súladu s prírodou. Ekologické myšlienky boli preložené do environmentálnej politiky a štáty, podniky, jednotlivci a nad tým všetkým Európska únia sa zaoberajú týmto problémom.

Hoci sa na riešení ekologických problémov podieľajú rôzne skupiny v rámci štátu aj mimo neho, sú to práve podniky, ktoré musia svoje ekologické myslenie a riešenia prenášať do skutočných činov a v konečnom dôsledku aj do výrobkov, ktoré spotrebitelia nakupujú. Výrobky, ktoré sa svojim zložením, pôvodom, obalom a celkovou charakteristikou realizujú šetrným spôsobom k životnému prostrediu sa nazývajú "eko výrobky". Tieto výrobky sú označované ekologickými značkami, ktoré spotrebiteľom sprostredkúvajú kvalitné „zelené“ informácie a tiež možnosť výberu kvalitného ekologického výrobku na základe svojich preferencií.

Vývojom takýchto výrobkov a aj mnohými ďalšími aktivitami sa zaoberá environmentálny marketing, nazývaný tiež green marketing alebo eko marketing. Predstavuje výzvu pre podniky a podnikateľov a to aj z toho dôvodu, že jeho uplatňovanie je nákladné a zložité. Na druhej strane predstavuje obrovskú výhodu, ktorú dokážu pri svojom nákupnom správaní oceniť najmä spotrebitelia. V rámci marketingových aktivít vzniká aj takzvaný ekologický marketingový mix, ktorý zahŕňa ekologický produkt a jeho aspekty, ekologickú distribučnú politiku, ekologickú cenovú politiku a ekologickú komunikačnú politiku. Celý marketingový mix je uskutočňovaný v duchu ochrany životného prostredia a informovaní spotrebiteľov o tej to problematike.

Práca obsahuje tiež príklady fungovania zeleného marketingu v podnikovej praxi vo všeobecnosti ako aj na Slovensku a vo Svete. Súčasťou tejto časti sú aj rôzne problémy spojené so zeleným marketingom.

Environmentálne problémy sa stali hrozbou pre všetkých, a preto je potrebné sa zaoberať spoločne. Myslíme si, že riešenie problému v praxi by malo začať od environmentálneho myslenia jednotlivcov...

Kľúčové slová:

zelený marketing

marketing

ekologický produkt

ekologická cenová politika



Obsah:
  • Úvod 2
    1. Zelený marketing 3
    1.1 Význam zeleného marketingu 4
    1.2 Pravidlá zeleného marketingu 5
    1.3 Stratégia zeleného marketingu 5
    2. Zelené spotrebiteľské správanie 7
    2.1 Zelený spotrebiteľ a jeho potreby 12
    3. Ekologický marketingový mix 15
    3.1 Ekologický produkt 15
    3.2 Ekologická distribučná politika 18
    3.3 Ekologická cenová politika 19
    3.4 Ekologická komunikačná politika 19
    4. Zelený marketing v podnikovej praxi 23
    4.1 Význam zeleného marketingu v pre podnik 24
    4.2 Problémy spojené so zeleným marketingom 25
    4.3 Zelený marketing na Slovensku 26
    4.4 Zelený marketing vo svete 26
    5. Záver 28
    6. Prílohy 29
    Použitá literatúra 30