Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Pepsi - výrobkové stratégie nápoja pepsi - aloe firmy PEPSI-COLA

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
38 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13429
Posledná úprava
09.12.2020
Zobrazené
2 270 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1898-1940
V roku 1898 na juhu Spojených štátov v Severnej Karolíne vynašiel lekárnik Caleb Bradham liek proti nechutenstvu, ktorý nazval PEPSI. Požiadal o registráciu značky, vydal necelú stovku akcií a začal sirup Pepsi predávať vo veľkom. Prvý plniaci závod na výrobu Pepsi vznikol v roku 1905 a už o dva roky neskôr ochranná značka Pepsi dobyla prvé územie mimo Spojených štátov- Mexiko. Dvadsiate roky boli pre spoločnosť Pepsi- Cola neziskovým obdobím, ktoré bolo sprevádzané dvoma bankrotmi a vyvrcholilo ponukou k predaju, ktorú spoločnosť Coca- Cola nevyužila.

1941-1960
Burza New York Stock Exchange začala v roku 1941 obchodovať s akciami spoločnosti. O päť rokov neskôr sa Pepsi prvýkrát objavila aj v plechovkách. V 50-tych rokoch predstavili prvú nízko kalorickú verziu a nápoje Pepsi boli k dispozícii vo viac ako 50-tich krajinách sveta, v ktorých vlastnila viac ako 120 výrobných závodov. V roku 1959 v priebehu konania americkej národnej výstavy v Moskve, sa vtedajší sovietsky premiér Nikita Chruščov a americký prezident Nixon zastavili pri stánku s Pepsi. Fotografia s Pepsi sa občerstvujúcim Chruščevom obletela celý svet a priniesla Pepsi- Cole nevídanú publicitu.
...

Kľúčové slová:

produkt

produktový mix

výrobok

stratégia

komunikácia

Pepsi

SWOT analýza

analýza trhu

analýza spotrebiteľov

nápoj

trh

HACCP

kvalita

kontrola kvality

výrobkové stratégie



Obsah:
  • 1. Spoločnosť Pepsi - Cola - história a charakteristika
    1.1. dôležité obdobia
    1.2. Spoločnosť PepsiCo
    1.3. Pepsi - Cola v Európe
    1.4. Pepsi - Cola SR, s.r.o.
    1.5. Poslanie firmy
    2. Analýza produktového mixu a portfólia
    2.1. PEPSI sýtené nealkoholické nápoje
    2.2. TOMA sýtené nealkoholické nápoje
    2.3. Toma džúsy
    2.4. POST Mix, PRE Mix
    2.5. Aquaa Minerale, TOMA stolová voda
    2.6. Lipton Ice Tea
    2.7. Still drinks - nesýtené nápoje
    2.8. Energy drinks - energetické nápoje
    2.9. CO2 fľaše - 6kg, 15kg
    2.10. Doplnky
    2.11. Služby
    2.12. Výroba Pepsi
    3. Analýza produktového trhu a situácie na trhu
    3.1. Celková spotreba nealkoholických nápojov na Slovensku
    3.2. Reakcia na zmeny v životnom štýle
    3.3. Konkurencia
    3.4. Stratégia
    4. Celková situácia podniku
    4.1. SWOT analýza
    5. Návrh nového výrobku - úvod
    6. Charakteristika
    6.1. SWOT analýza výrobku
    6.2. Životný cyklus výrobku
    6.3. Novosť výrobku
    6.4. Zdroje
    6.5. Variácie výrobku
    6.6. Úžitkové vlastnosti
    7. Analýza spotrebiteľov a spotrebiteľského správania
    8. Stratégia značky
    8.1. Návrh stratégie
    8.2. Hodnotenie značky
    9. Stratégia marketingovej komunikácie, distribúcie a služieb
    10. Stratégia služieb a vnímania kvality
    10.1. Systém kritických bodov HACCP
    10.2. Správna výrobná prax SVP
    10.3. Kontrola kvality
    10.4. Záruka (zabezpečovanie) kvality
    10.5. Konkurenti, ktorí využívajú alebo budú využívať podobnú stratégiu
    11. Záver

Zdroje: