Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Metódy manažerského rozhodovania

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
20699
Posledná úprava
08.03.2009
Zobrazené
1 831 x
Autor:
tona25
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pivo sa v oblasti Šariša varilo už od stredoveku. Pivovar „Šariš“ bol založený 1964 v Prešove s cieľom vyrábať kvalitné slovenské pivo z kvalitného chmeľu. Prvé pivo ktoré uzrelo svetlo sveta bolo vyrobené 26. mája 1967 a do teraz sa ho uvarilo vyše 25 miliónov hektolitrov. . Začiatky pivovaru boli ťažké, no už v prvých rokoch si získal prestíž a obľubu u užívateľov. Postupnou špecializáciou, ako zakúpenie novej technológie, dobudovaním obchodných, skladobných a kancelárskych priestorov došlo v spoločnosti k vytvoreniu ďalších možností pre rozšírenie výroby piva. Pivovar „Šariš“ zamestnáva vyše 550 pracovníkov, ktorí vlani vyrobili 1 milión hektolitrov piva. Značka piva Šariš pod exportným názvom Sarus Langer a Sarus Light, si prerazila cestu aj na zahraničný trh do Poľska, Juhoslávie, Rumunska, Anglicka, Švédska a Nemecka. V septembri 1997 získala väčšinoví podiel akciovej spoločnosti Pivovaru Šariš známa juhoafrická pivovarnícka spoločnosť „ South Afrika Breweries Ltd.“ Pivovar Šariš svojim zákazníkom ponúka tradičné slovenské pivá Šariš, Smädný mních ale aj české licenčné značky pivá o ktoré si rozšíril pivovar výrobu Pilsner, Urquell, Radegast, Gambrinus a Veľkopopivický kozel.

Stratégiou pivovaru „Šariš“ je udržať si dobré meno a obľubu u užívateľov a zvýšiť svoje kapacity výroby ako aj podiel na trhu. Udržať si súčasný stav a neprísť o odberateľov, naopak snažiť sa o ich zvýšenie.
Poslaním podniku je svojou podnikateľskou činnosťou dosahovať primeraný zisk, ale zároveň tiež uspokojovať verejné záujmy, potreby a ochranu životného prostredia s cieľom trvalo udržateľného rozvoja pivovaru. Poslaním podniku je tiež uspokojiť dopyt na trhu poskytnutím služieb , ktoré by boli konkurencieschopné.

Kľúčové slová:

rozhodovanie

problémy

projekt

manažérske rozhodovanie

metódy manažérskeho rozhodovania