Kritéria na hodnotenie kvality informácie a parametre informačnej potreby manažéra
		
      
            
       «»
      
            
      
      «»
     
		
		
 
		
		
		
		Popis:
		Informovanosť uľahčuje objavovanie nových podnikateľských príležitostí, pomáha racionalizovať rozhodovanie a usmerňuje riadiaci proces. Informačné systémy a informačné technológie sa koncom 20. storočia stali jedným z najvýznamnejších faktorov ekonomík vyspelých krajín. 
Cieľom tejto seminárnej práce je poukázať na to, akú dôležitú úlohu zohráva informácia v živote podniku, ktorá ovplyvňuje  jeho fungovanie a prácu manažérov. Ďalej aký dôsledok má celý rad neužitočných informácií, resp. presýtenosť informácií v podniku.
Rozvoj informačných technológií výrazne ovplyvňuje súčasné hospodárske prostredie a kvalita informačného systému podniku, patrí medzi ne strategické faktory prosperity a konkurencieschopnosti. Významným celosvetovým trendom v súčasnosti je vplyv informačných systémov a technológií na spôsob využitia a rozvoj ľudských zdrojov. Preto informačné systémy a informačné technológie pomáhajú manažmentu ako aj pracovníkom podniku identifikovať informácie a posudzovať ich , t. j. hodnotiť ich význam, čím pridávajú hodnotu z pohľadu podniku.
Úspešné informačné stratégie pre podnikové prostredie musia spojiť myšlienky z minulosti, zúžitkovať poznatky zo súčasnosti a predpovedať javy budúcnosti. Potreba usmernenia rozhodnutí v oblasti informačných systémov s podnikovými potrebami sa objavila už v predchádzajúcom storočí. Táto potreba vyústila do zvýšeného záujmu na vzájomné zosúladenie informačných a podnikových stratégií tak, aby investovanie do informačných technológií dospelo ku konkurenčnej výhode podnikov.
 
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  informácie pre manažéra
		  		  komunikačná kanál
		  		  šírenie informácií
		  		  funkcia manažéra
		  		  činnosť manažéra
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod 2
 1. Informácie v podniku 3
 1.1 Podstata a vlastnosti informácie 3
 2. Význam informácie pre podnik a činnosť manažéra 5
 2.1 Parametre informačnej potreby manažéra a šírenie informácií v podniku 6
 Záver 11
 Použitá literatúra 12
Zdroje:
		    
		    		    - Blišťanová, M., Sedlák, V.: Manažérske informačné systémy. 1. vyd. Košice:  VŠBM v Košiciach, Ústav občianskej bezpečnosti, 2011. 79 s.
- Čambál, M. - Holková, A. - Lenhardtová, Z.  Základy manažmentu. 1. vyd. Trnava: AlumniPress 2011. 195 s. ISBN 978-80-8096-138-1.
- Fiala, R.: Základy managementu. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2008. 104 s. ISBN 978-80-227-2153-0
- Majtán, M.  a kol.: Manažment.  3.  vyd.  Bratislava: SPRINT, 2007. 425 s. ISBN 978-80-89085-72-9
- Mihok, J., Trebuňa, P.: Základy manažmentu. 1. vyd. Košice: Strojnícka fakulta TU v Košiaciach, 2009. 220 s. ISBN 978-80-553-0345-1
- Míka, V. T.: Základy manažmentu. 1. vyd.  Žilina: FŠI ŽU, 2006. 133 s.ISBN 978-80-88829-78-2
- Sedlák, M. Základy manažmentu. 1. vyd. Bratislava: IURA EDITION, 2008. 310 s. ISBN 978-80-8078-193-4.
 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.