Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Charakteristika Porterovho modelu piatich konkurenčných síl

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
61 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6334
Posledná úprava
01.08.2018
Zobrazené
2 945 x
Autor:
dagmar13k
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Manažéri, ktorí pripravujú strategické rozhodnutia alebo pripravujú stratégiu firme pôsobiacej v určitom odvetví, si kladú väčšinou tieto základné otázky:

Aká je konkurencia v danom odvetví?
Čo pripravujú konkurenti prípadne, čo možno od nich očakávať?
Ako sa bude celé odvetvie vyvíjať?
Akým spôsobom je možné získať v danom odvetví výhodné postavenie?

Zodpovedanie týchto otázok je možné iba pomocou podrobnej analýzy odvetvia. Bez uplatnenia premyslených postupov a analytických techník je možné sa „utopiť“ v množstve neprehľadných informácií. Potrebujeme nájsť odpoveď na otázku: Aká je naša konkurenčná situácia a ako nás vnímajú zákazníci?

Obvykle neexistuje jedna jediná „najlepšia stratégia“. Úlohou stratéga je preto výber takého strategického prístupu, ktorý najlepšie umožní maximalizovať silné stránky firmy voči konkurentom. Pri riešení tejto úlohy treba brať do úvahy rad faktorov

Kľúčové slová:

Porterov model

model piatich konkurenčných síl

manažment

dodávatelia

kupujúci

stratégia focus

náklady

zisk

konkurencieschopnosť

ekonomický rozvoj



Obsah:
  • Prečo podnik potrebuje stratégiu?
    Porterov model
    Definovanie jednotlivých síl Porterovo modelu
    Rivalita medzi etablovanými firmami
    Potenciálni konkurenti
    Obchodná sila kupujúcich
    Obchodná sila dodávateľov
    Substitučné výrobky
    Vplyv hybných síl
    Porterove konkurenčné stratégie
    1. hybná sila z Porterovho modelu
    2. hybná sila z Porterovho modelu
    3. hybná sila z Porterovnho modelu
    4. hybná sila z Porterovho modelu
    5. hybná sila z Porterovho modelu
    Tri Porterove stratégie
    Definícia stratégií

Zdroje: