Medzinárodné podnikanie a manažment - zdôvodnenie a súšasné trendy
		
		
		
		Popis:
		Zahraničný obchod - obchod cez hranice štátu, pričom dochádza k intenzívnejšiemu prepájaniu reprodukčných procesov členských štátov a stretu zahraničnoekonomických aktivít.
Medzinárodný obchod - súhrn zahraničných obchodov jednotlivých štátov.
Svetové hospodárske prostredie - tvorí environment pre medzinárodné podnikanie.
Globalizácia medzinárodného podnikania - proces narastajúcej interakcie medzi osobami na medzinárodnej úrovni - „pokročilý kapitalizmus“, ktorý stiera lokálne tradície a regionálne rozdiely a vytvára homogenizovanú svetovú kultúru.
Hybné sily globalizácie medzinárodného podnikania:
- využívanie a expanzia technológií
- liberalizácia cezhraničného pohybu tovaru a výrobných faktorov
- rozvoj služieb podporujúcich medzinárodné podnikanie
- rastúci tlak spotrebiteľov
- rastúca globálna konkurencia
- meniaca sa politická situácia
- expandujúca cezhraničná spolupráca
...
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  podnikanie
		  		  medzinárodné podnikanie
		  		  globalizácia
		  		  obchod
		  		  medzinárodný obchod
		  		  investícia
		  		  priame zahraničné investície
		  		  burza
		  		  devízový trh
		  		  finančný trh
		  		  financie
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Medzinárodné podnikanie - zdôvodnenie a súčasné trendy
 2. Aktuálne trendy v medzinárodnom obchode
 3. Megatrendy globalizácie a globálny hodnotový reťazec
 4. Transnacionálne korporácie v medzinárodnom podnikaní
 5. Vládna politika zameraná na prilákanie priamych zahraničných investícií
 6. Priame zahraničné investície
 7. Burza
 8. Devízový trh
 9. Medzinárodné obchodné operácie
 10. Zmluvné zabezpečenie vývoznej a dovoznej operácie
 11. Medzinárodná kúpna zmluva
 12. Medzinárodný platobný styk
 13. Riziká v medzinárodnom obchode
Zdroje: 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.