Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Marketing (Čo je marketing, Marketingový mix, Marketingový algoritmus, Marketingová koncepcia...)

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
233 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
524
Posledná úprava
22.07.2022
Zobrazené
8 829 x
Autor:
ucka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Čo je marketing
1. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi
2. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi.

Čo nie je? - reklama, odbyt, zásobovanie, reklamácia, predaj (funkcie marketingu).
Čo je? - podnikateľská filozofia, princíp riadenia, užívateľská orientácia, pružnosť, zodpovednosť, kontrola, ovplyvňovanie.

Marketing:
- vznikol v USA na prelome 19. a 20. storočia v USA - nástup priemyselnej revolúcie - vysoká produktivita práce

Znaky marketingu
1. filozofický aspekt - v centre pozornosti je spotrebiteľ a jeho potreby - a nie výrobok
2. aspekt postojov - aký je postoj okolia k výrobe
3. aspekt informačný - zozbieranie informácií o trhu
4. aspekt segmentačný - ktorá je naša cieľová skupina
5. aspekt akčný - nasadenie nástrojov marketingového mixu
6. aspekt organizačný - začlenenie marketingu do organizácie podniku
7. aspekt sociálny - rešpektovanie ochrany prírody, práv ľudí
...

Kľúčové slová:

marketingový mix

výrobková politika

cenová politika

distribučná politika

komunikačná politika

segmentácia trhu

marketing

trh

cena

reklama

distribúcia

sortiment

výrobok



Obsah:
  • Úvod
    Marketingový mix
    Marketingový algoritmus
    Marketingová koncepcia
    Výrobková koncepcia
    Analýza životného cyklu výrobku
    Typy marketingu
    Cenová politika
    Tvorba ceny v praxi
    Stratégia zavádzacej ceny
    Distribučná politika
    Doprava
    Logistika
    Komunikačná politika
    Marketingová stratégia
    Trh
    Metódy výskumu trhu
    Marketingový informačný systém

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • skriptá
  • iná odborná literatúra