Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketing - ťahák / poznámky (Podstata marketingu, Základné definície marketingu + pojmy, prvky, Mikroprostredie podniku...)

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14307
Posledná úprava
10.03.2023
Zobrazené
3 492 x
Autor:
berusiak
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základné definície marketingu + pojmy, prvky
Pojmy:
Potreba - kľúčový pojem v M - pociťovanie nedostatku + snaha utlmiť ho, alebo mu zabrániť.
Maslowa - základné ľudské potreby - hierarchické usporiadanie - pyramída - odspodu hore:
- fyziologické potreby (jedlo, oblečenie, teplo a pod.)
- potreby istoty (bezpečnosť,ochrana)
- sociálne potreby (pocit náklonnosti, spolupatričnosti)
- potreba uznania (postavenie, sebauvedomenie)
- potrebu sebarealizácie (vlastný rozvoj a realizácia - vedomosti, jazyky, a i.)
Ak potreba nie je uspokojená, človek vykoná jednu z dvoch vecí:
1. hľadá objekt, ktorý by ju uspokojil
2. pokúša sa svoju potrebu redukovať.
Želanie - potreba v konkrétnej zhmotnenej forme produktu alebo služby
Dopyt - konkrétne želanie podložené kúpnou silou (peniazmi) a ochotou kúpiť.
Produkt - čokoľvek, čo možno ponúknuť na trhu a čo má schopnosť uspokojiť nejakú potrebu, alebo želanie
Výmena - kľúčový pojem, rozhodnutie ľudí uspokojovať svoje potreby a želania, akt, keď si aspoň dvaja stoja zoči-voči a každý má niečo, čo ten druhý potrebuje.
Transakcia - realizácia výmeny hodnôt medzi dvoma účastníkmi.
peňažná transakcia- zákazník zaplatí za tovar peniazmi
bartrova transakcia - tovar, výrobok alebo služba výmenou za iný tovar, výrobok či službu.
Trh - zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu( trh práce, peňažný trh, ...)
1. Trh predávajúceho - prevahu má predávajúci a kupujúci musia byť aktívnejší vo svojom M
2. Trh kupujúceho - prevahu majú kupujúci a predávajúci musia vyvinúť väčšie M úsilie a aktivitu.
Marketing - uzatvára reťazec marketingovej koncepcie : potreba - želanie - dopyt - výmena- transakcia - trh.
Prvky:
1. Trh - miesto, kde sa stretávajú kupujúci s predávajúcimi
2. M mix - základný nástroj M - súbor kontrolovateľných M veličín (produkt, cena, distribúcia a propagácia)
3. M prostredie - súhrn nekontrolovateľných M faktorov, ktoré obklopujú podnik (faktory ekonomického, demografického, prírodného prostredia atď.) a vplývajú na jeho M mix.
...

Kľúčové slová:

vývoj marketingu

cena

cenotvorba

produkt

portfólio

marketingový mix

trh

trhový mechanizmus

propagácia

nástroje

komunikácia

marketing

distribúcia

zákazník



Obsah:
  • 1. Podstata marketingu
    2. Základné definície marketingu + pojmy, prvky
    3. Mikroprostredie podniku
    4. Vývoj marketingu + klasická a moderná marketingová koncepcia
    5. Informačný systém marketingu
    6. Proces riadenia marketingových činností
    7. Marketingový manažment - ciele v podniku, filozofie
    8. Marketingový výskum
    9. Cena + cenotvorba
    10. Produkt - úrovne, členenie, politika, vývoj
    11. Podnikové portfólio + analýza
    12. Marketingová stratégia rastu podniku
    13. Trh
    14. Marketingový mix + nástroje
    15. Distribúcia + organizácia predaja, predajné cesty
    16. Maloobchodné a veľkoobchodné organizácie
    17. Propagácia + nástroje
    18. Komunikácia so zákazníkom
    19. Makroprostredie podniku
    20. Marketingový útvar + základné úlohy

Zdroje:
  • prednášky
  • semináre
  • prezentácie
  • poznámky
  • odborná literatúra