Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Charakteristika marketingového prostredia

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39988
Posledná úprava
11.04.2012
Zobrazené
1 198 x
Autor:
tatiana.gicova32
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketingové prostredia tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia.

Marketingové prostredie sa skladá z
- makroprostredia
- mikroprostredia (interné mikroprostredie, externé mikroprostredie)

Interné mikroprostredie vytvárajú vzťahy medzi jednotlivými organizačnými útvarmi podniku
-úspešnosť podniku bude závisieť od ich efektívnosti fungovania
-podnik musí zohľadňovať všetky faktory vnútorného prostredia, všetky tieto faktory majú súvislosť s makroprostredím a to vytvára pre podnik príležitosti a zároveň riziká

Externé mikroprostredie
1. partnerské firmy - sú jednotlivci, kt. zásobujú podnik zdrojmi potrebnými na výrobu výrobkov a služieb

2. konkurencia - každý podnik sa snaží pomocou určitej stratégie presadiť medzi svojimi konkurentmi

3. marketingový sprostredkovatelia
• sprostredkovatelia – pomáhajú podniku vyhľadávať, získavať zákazníkov a realizovať predaj (maloobchodníci, veľkoobchodníci)
• firmy fyzickej distribúcie – pomáhajú pri skladovaní a pohybe tovaru z miesta výroby do miesta určenia
• agentúry marketingových služieb – pomáhajú usmerňovať a podporovať predaj produktov na správnych trhoch (reklamné agentúry, média...)
...

Kľúčové slová:

externé mikroprostredie

makroprostredie



Obsah:
  • Externé mikroprostredie
    1. partnerské firmy
    2. konkurencia
    3. marketingový sprostredkovatelia
    4. zákazníci (odberatelia)
    5. verejnosť

    Makroprostredie
    1. demografické prostredie
    2. ekonomické prostredie
    3. politické prostredie
    4. kultúrne prostredie
    5. prírodné prostredie
    6. technologické prostredie