Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

SWOT analýza a hodnotová analýza podniku

«»
Prípona
.docx
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
13,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39304
Posledná úprava
21.01.2012
Zobrazené
4 728 x
Autor:
lukas_luigi
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Bakalárska práca popisuje SWOT analýzu a hodnotovú analýzu vybranej spoločnosti. Hlavnou náplňou práce bolo na základe získaných teoretických poznatkov aplikovať tieto analýzy v spoločnosti HM Košice s.r.o. a zistiť tak súčasne postavenie spoločnosti na trhu a medzi konkurentmi rovnakého odvetvia. Pomocou SWOT analýzy sú odhalené silné a slabé stránky a tiež príležitosti a hrozby, ktoré pozitívne alebo negatívne vplývajú na spoločnosť. Bakalárska práca navrhuje možné opatrenia na zlepšenie a zároveň upevnenie pozície na domácom a zahraničnom trhu a medzi konkurenciou.

Predkladaná bakalárska práca sa venuje SWOT analýze a hodnotovej analýze spoločnosti HM Košice, s.r.o. Vykonávanie SWOT analýzy je pre každý podnik veľmi dôležitou činnosťou. Pomáha totiž odhaľovať silné a slabé stránky, ktoré tvoria interné prostredie spoločnosti a tiež príležitosti a hrozby, ktoré spoločnosť ovplyvňujú z externého prostredia. 

Pomocou hodnotovej analýzy sa spoločnosť snaží hľadať nové metódy na zdokonaľovanie svojej činnosti.

Bakalárska práca analyzuje postavenie spoločnosti HM Košice, s.r.o. na trhu a zároveň skúma, či smer, ktorým sa spoločnosť poberá je správny.

Prvá časť práce je venovaná teoretickým východiskám, ktoré sa týkajú danej problematiky. Charakterizuje jednotlivé typy analýz, ktoré sú použité v analytickej časti.

V druhej časti práce je stručne charakterizovaná spoločnosť HM Košice, s.r.o. (jej vznik, sídlo, predmet jej činnosti). Zároveň je v nej vykonaná SWOT analýza a hodnotová analýza danej spoločnosti.

V tretej časti sú rozanalyzované jednotlivé faktory, ktoré vplývajú na činnosť a postavenie spoločnosti.

Štvrtá časť je opisuje prínosy predkladaných návrhov pre spoločnosť, ak by mala záujem navrhnuté opatrenia akceptovať.  

Kľúčové slová:

SWOT analýza

hodnotová analýza

TOWS matica

diagram SWOT



Obsah:
  • Zoznam obrázkov 11
    Zoznam tabuliek 12
    Úvod 13
    1 Prehľad teoretických poznatkov k riešenej problematike 14
    1.1 SWOT analýza 14
    1.1.1 Rozdelenie SWOT analýzy, charakteristika vonkajšieho a vnútorného prostredia 15
    1.1.2 Analýza vonkajšieho prostredia firmy, analýza O – T 15
    1.1.3 Analýza vnútorného prostredia firmy, analýza S – W 17
    1.1.4 Využitie, cieľ a postup realizácie SWOT 18
    1.1.5 Cieľ SWOT analýzy 18
    1.1.6 Postup pri realizácií SWOT 18
    1.1.7 Stratégia a diagram SWOT 19
    1.1.8 Ofenzívne a defenzívne stratégie 21
    1.2 Hodnotová analýza 22
    1.2.1 Výber objektu hodnotovej analýzy 22
    1.2.2 Metódy hodnotovej analýzy 23
    1.2.3 Hodnota 23
    1.2.4 Základné kroky hodnotovej analýzy 24
    1.2.5 Technické pomôcky hodnotovej analýzy 25
    1.2.6 Vytváranie a vedenie tímu hodnotovej analýzy 26
    1.2.7 Zavádzanie a organizácia hodnotovej analýzy 26
    2 Analýza vybraného podniku 28
    2.1 Charakteristika firmy HM Košice, s.r.o. 28
    2.2 Organizačná schéma HM Košice, s.r.o. 31
    2.3 SWOT analýza spoločnosti HM Košice, s.r.o. 32
    2.3.1 Analýza S-W 33
    2.3.2 Analýza O-T 34
    2.3.3 SWOT diagram 35
    2.4 Hodnotová analýza 36
    2.4.1 Hodnotenie konkurenčnej sily spoločnosti HM Košice, s.r.o. bodovacou metódou 36
    2.4.2 Hodnotenie postavenie spoločnosti v odvetví za pomoci finančných ukazovateľov 37
    3 Návrh možných opatrení vyplývajúcich z výsledkov analýz 41
    4 Zhodnotenie prínosu predkladaných návrhov 42
    5 Záver 43
    Prílohy 45

Zdroje: