Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Manažment rizík v marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
22 x
Veľkosť
1,0 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14371
Posledná úprava
15.08.2023
Zobrazené
3 532 x
Autor:
jarinosk
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketing je vednou disciplínou, ktorá nachádza významné uplatnenie v mnohých oblastiach života. Má pozitívny vplyv nielen na rozvoj hospodárskej sféry, ale aj na aktivity v oblastiach nevýrobnej sféry. Je zrejmé, že marketing zahrňuje celý súbor činností a často je obťažné určiť, v čom spočíva príčina danej situácie a čo je jej dôsledkom. V úvode tejto práce sa teda zameriame na jeho charakteristiku, obsah a zloženie.

Druhú časť práce tvorí charakteristika rizika a manažérstvo rizika. Riziko hrozí každému, fyzickým aj právnickým osobám, ba aj štátom, v každom okamihu hrozí jedno či viac rizík. Líšia sa samozrejme v tom, o aké riziká ide a nakoľko ich existencia ohrozuje jednotlivé subjekty. Riziko je predmetom skúmania všeobecnej normy STN 010380 - Manažérstvo rizika. Manažérstvo rizika sa pokladá za integrálnu súčasť dobrej manažérskej práce. Je to termín používaný na označenie logickej a systematickej metódy určovania súvislostí, identifikovania, analýzy, vyhodnotenia, zaobchádzania, monitorovania a oznamovania rizík.

V poslednej časti práce sme sa zamerali na konkrétnu firmu, v ktorej sme sa snažili identifikovať všetky možné hroziace riziká v marketingu, aby sme ich mohli dostatočne analyzovať a zistiť pravdepodobnosť ich výskytu a mieru ohrozenia. Po tejto analýze bolo potrebné stanoviť prioritu rizík. Zhodnotiť situáciu, určiť zaobchádzanie s rizikom a po následnom monitorovaní sme na základe slabých, silných stránok, príležitostí a ohrození z danej SWOT analýzy zistili konkrétnu situáciu v podniku.
...

Kľúčové slová:

riziko

manažment rizika

krízový manažment

marketing

riziká v marketingu

marketingový mix

trh

produkt

marketingová stratégia

cena

distribúcia

propagácia



Obsah:
  • Úvod
    1. Prehľad o súčasnom stave riešenej problematiky
    2.1 Definícia marketingu
    2.1.1 Marketingový algoritmus
    2.1.2 Marketingový mix
    2.2 Riziko
    2.2.1 Definícia rizika
    2.2.2 Vzťah rizika k nebezpečenstvu, ohrozeniu, výzve a bezpečnosť
    2.2.3 Delenie rizika
    2.3 Manažment rizík
    2.3.1 Obecné zákonitosti manažmentu rizík
    2.3.2 Predmet normy a jej aplikácia
    2.3.3 Požiadavky manažérstva rizika
    2.3.4 Proces manažérstva rizika
    2.3.4 Dokumentácia
    2.4 Riziká v marketingu
    2.Cieľ práce
    3. Metodika práce
    4. Manažérstvo rizík v marketingu spoločnosti WIGOR-TREND, s.r.o.
    4.1 Charakter spoločnosti
    4.2 Identifikácia rizík
    4.3 Analýza rizík
    4.4 Hodnotenie rizika
    4.5 Zaobchádzanie s rizikami
    4.6 Monitorovanie rizík
    4.6.1 SWOT analýza rizika marketingu spoločnosti WIGOR-TREND, s.r.o..
    5. Návrh na využitie poznatkov
    6. Záver
    7. Použitá literatúra

Zdroje:
  • BĚLOHLÁVEK,F. a kolektív, Management,. Olomouc: RUBICO, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
  • BUREŠ,I., Praktická škola marketingu 2 : Organizácia marketingového oddelenia a analýza trhu, Bratislava: GENEZIS, 1990
  • DVONČ,J.,KOŠČO,T. Vybrané kapitoly z marketingu a obchodnej politiky poľnohospodárstve, Edičné stredisko vysokej školy poľnohospodárskej v Nitre 1991. 153 s. ISBN 80-85175-96-7
  • FILIP,S., Teória rizík, skriptá, 1996
  • KOTLER,P., 10 smrteľných marketingových hriechov, Praha: Grada Publishing a.s., 2005, ISBN 08-247-0969-4
  • KOTLER,P. A ARMSTRONG,G., Marketing,. Bratislava: SPN, 1990, ISBN 80-08-02042-3
  • MIKOLAJ,J. A KOL., Terminológia bezpečnostného manažmentu, Košice: Multiprint s.r.o, 2004, ISBN 80-969148-1-2
  • OTTO,J., Ottuv obchodní slovník, Praha: J. Otto, spol.s.r.o.
  • SMEJKAL,V. A RAIS,K., Riadenie rizík vo firmách a iných organizáciách, Praha: Grada Publishing a.s., 2006, ISBN 80-247-1667-4
  • STN 01 0380. Manžérstvo rizika