Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované štátnice na Manažment

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47126
Posledná úprava
06.11.2017
Zobrazené
856 x
Autor:
karolina.sabljic
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Základné funkcie manažmentu: plánovanie, organizovanie, rozhodovanie a kontrola.
Plánovanie (význam, proces plánovania)
- systematické a výhľadové stanovenie cieľov, prostriedkov a opatrení, ale najmä ciest k dosiahnutiu daného cieľa v určitom časovom horizonte
-na základe strategického plánu sú rozpracované čiastkové plány podľa organizačných jednotiek i v kratšom časovom horizonte, ktoré sú vzájomne koordinované vrcholovým manažmentom
- plány (nástroje, pomocou ktorých sa zabezpečuje dosiahnutie cieľov a stratégií firmy aj ich subsystému)
- kontrola (spätná väzba, vyhodnocovanie plnenia daných plánov).
Celý proces podnikového plánovania je založený na postupnosti jednotlivých krokov, ktoré za sebou nasledujú vo vopred určenom poradí ,formulácia cieľov ,analýza okolia podniku, výber činností pre zabezpečenie cieľov, kontrola plnenia plánu
Plánovacie funkcie zahŕňa všetky manažérske aktivity, zamerané na stanovenie budúcich cieľov a vhodných prostriedkov na ich dosiahnutie, je zamerané do budúcnosti a vytvára spojenie (mosty) medzi súčasnou situáciou (kde sme) a budúcnosti (kam chceme ísť).
Plánovací proces - cieľovo orientovaný rozhodovací proces, ktorý vychádza z určenia cieľov a ciest ako tieto ciele dosiahnuť

Kľúčové slová:

manažment

štátnice

plánovanie

rozhodovanie

výrobné systémy

podnikové ciele

ľudské zdroje



Obsah:
  • 1. Základné funkcie manažmentu: plánovanie, organizovanie, rozhodovanie a kontrola.
    2. Moderné prístupy k manažmentu (charakteristika a základné princípy projektového a procesného manažmentu, manažmentu zmien, znalostného manažmentu)
    3. Koncepcie podnikania na trhu. Prvky marketingovej koncepcie podnikania. Porovnanie marketingovej a predajnej koncepcie podnikania na trhu.
    4. Segmentácia trhu, spotrebiteľské správanie a preferencie zákazníkov pri nákupe produktov
    5. Nástroje marketingového mixu ovplyvňujúce dopyt po produktoch v komplexnom poňatí
    6. Podstata, úlohy a funkcie MO. Medzinárodná deľba práce. Internacionalizácia a globalizácie. Svetové hospodárske prostredie. Procesy v svetovom hospodárstve. Fázy vývoja MO. Teórie a koncepcie MO.
    7. Formy vstupu na zahraničné trhy. Export priamy a nepriamy. Predaj licencií. Kontrakty na manažment. Zhotovenie diela a kontrakt na výrobu. Formy zahraničného vlastníctva. Obchodná politika v MO. Nástroje zahraničnej politiky - autonómne opatrenia pasívne a aktívne.
    8. Zahraničnoobchodná politika SR. Vývoj ZO SR. Teritoriálna a tovarová štruktúra ZO SR. Zdroje drevnej suroviny v SR, Európe a vo svete. Trh a obchod s drevom vo svete v SR.
    9. Vplyv charakteristiky výrobných systémov na ich riadenie (formy výrobných systémov, vecné, časové a priestorové hľadisko charakteristiky výrobných systémov).
    10. Výrobné a logistické koncepcie (systémy JIT, dielenské metódy riadenia výroby, koncepcia štíhleho dodávateľského reťazca, agility a postponementu, koncepcia ECR)
    CHÝBA - 11. Manažment vývoja prípravy výroby a výrobkov, obslužných a pomocných výrobných procesov.
    12. Stanovovanie podnikových cieľov, klasická a neoklasická forma definovania vrcholového cieľa, proces plánovania globálnych ukazovateľov výkonnosti podniku.
    13. Systém integrovaného operatívneho plánovania - SIOP (systém cieľov v operatívnom plánovaní, primárny plán, základné plány, výsledkové plány, princíp úzkeho miesta a rovnováhy).
    14. Význam, úlohy a základné faktory vplývajúce na riadenie ľudských zdrojov v podniku.
    CHÝBA - 15. Proces získavania, výberu, prijímania, orientácie, hodnotenia a motivácie zamestnancov ako kľúčový faktor zvyšovania výkonu zamestnancov.