Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované skúškové otázky z predmetu Produkt a kvalita

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
14 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
20412
Posledná úprava
03.01.2018
Zobrazené
1 971 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Charakterizujte úžitkovú hodnotu, užitočnosť a úžitkové vlastnosti produktov
Úžitková hodnota - (je to ekonomická kategória) potenciálna schopnosť produktu uspokojiť jeho vl. existujúcu potrebu.
Užitočnosť produktu- vyjadruje mieru uspokojenia konkrétnych potrieb. Je z pohľadu každého spotreb. iná (každý totiž preferuje iné úžitk. vl. a podľa týchto preferencií sa aj pri kúpe produktu rozhoduje). Je to subjektívna kategória. Stupeň užitočnosti produktu zistíme porovnávaním 2 al. viacerých produktov určených na uspokojovanie rovnakých potrieb.
Ekonomická teória rozlišuje:
• celková užitočnosť - stupeň celkového uspokojenia potrieb spotrebiteľa
• hraničná užitočnosť - znamená zvýšenie (zníženia) celk. už. v dôsledku zníženia (zvýšenia) spotrebovávaného produktu o jednotku.
Celková užitočnosť sa s rastúcim množstvom spotrebovaných produktov zvyšuje - naopak MU klesá.
Hodnotenie užitoč. produktov spočíva v porovnávaní jeho úžit. vl.
Úžitk. vlastnosti - tvoria jadro produktu, zákl. nástroja marketing. mixu. Úž. vl. sú faktormi marketing. nástrojov, kt. môžu spôsobiť zmenu v ponuke produktu, jeho kvalite a konkurenčnej schopnosti. Úž. vl. ovplyvňujú vzťah dopytu a ponuky, teda aj cenu, politiku komunikácie, odbytové cesty...
Analýza úž. vl. - zameraná na zistenie úž. vl. produktu z hľadiska jeho užitočnosti s vyjadrením vzájomných vzťahov, určenia povahy a dôležitosti.

Kľúčové slová:

Produkt

kvalita

úžitkova hodnota

užitočnosť

úžitkové vlastnosti produktov



Obsah:
  • 1. Charakterizujte úžitkovú hodnotu, užitočnosť a úžitkové vlastnosti produktov
    2. Charakterizujte komplementárnu, substitučnú a zmiešanú závislosť
    3. Vysvetlite vonkajšiu a vnútornú efektívnosť produktov
    4. Čo určuje váhový koeficient a akými expertnými metódami ho môžeme vyjadriť
    5. V čom spočíva podstata hviezdicového profilu
    6. Ako delíme úžitkové vlastnosti z hľadiska možnosti ich vyjadrenia
    7. Čo je úlohou balenia a aké miesto má balenie v procese obehu výrobku
    8. Štruktúra a charakteristika obalov (primárny, sekundárny, terciárny, 1-účelový obal)
    9. Základné funkcie obalov
    10. Vysvetlite podstatu komunikačnej funkcie
    11. Vysvetlite podstatu ekonomickej a ekologickej funkcie
    12. Návrh obalov a ich hodnotenie
    13. Označovanie obalov
    14. Označovanie prepravných obalov
    15. Označovanie spotrebiteľských obalov
    16. Vysvetlite zloženie a výhody čiarového kódu EAN 13
    17. Kto môže používať systém EAN
    18. Kto má právo používať značku Environmentálne vhodný výrobok „EVV“
    19. Inštitucionálne zabezpečenie Národného programu environmentálneho hodnotenie a označovania výrobkov
    20. Značka „EVV“ - jej zloženie a význam
    21. Dekompozícia produktu (analýza vzťahu subjektu a objektu)
    22. Vysvetlite strom charakteristík pri analýze úžitkových vlastností
    23. Vysvetlite podstatu metódy párového porovnania a Fullerovho ∆
    24. Vysvetlite podstatu metódy bázického variantu
    25. Vysvetlite podstatu ochrannej a manipulačnej (racionalizačnej) funkcie obalov
    26. Hodnotenie obalov pre spotrebiteľov (hodnotenie environmetálnej a ergonomickej funkcie obalov)
    27. Hodnotenie informačnej a propagačnej funkcie obalu
    28. Kódové označovanie tovarov
    30. Čo je cieľom Národného programu environmentálneho hodnotenia a označovania výrobkov v SR
    31. Harmonizovaný systém opisu a číselného označovania tovaru
    32. Colný sadzobník
    33. Klasifikácia produkcie
    34. Stavba, členenie a úprava slovenských technických noriem
    35. Európske technické normy
    36. Medzinárodné technické normy
    37. Organizácie pôsobiace v oblasti technickej normalizácie
    38. Európske a medzinárodné normalizačné organizácie
    39. Meradlá a metrologická kontrola
    40. Zákonné meracie jednotky
    41. Spotrebiteľsky balený výrobok
    42. Organizácie pôsobiace v oblasti metrológie v SR
    44. Určený výrobok a určené meradlo
    45. Akreditácia, autorizácia, notifikácia
    46. skúšanie určeného výrobku a certifikácia
    47. Certifikát a vyhlásenie o zhode
    50. Orgány dohľadu
    52. Nástroje produktovej politiky
    53. Úlohy technickej normalizácie, metrológie a skúšobníctva v produktovej politike a manažérstve kvality
    55. Uvádzanie výrobkov na trh podľa Nového a Globálneho prístupu
    56. Modulová koncepcia
    57. Smernica o všeobecnej bezpečnosti
    58. Technické prekážky obchodu a ich odstraňovanie
    61. Rôzne smery a spôsoby definovania kvality
    62. Základné požiadavky na kvalitu produktu
    63. Obmedzujúce podmienky zo strany legislatívy
    64. Životný cyklus produktu (z hľadiska tovaroznalectva)
    65. Etapy vývoja manažérstva kvality
    66. Slučka kvality / špirála kvality
    67. Juranova trilógia
    68. Juranova mapa plánovania kvality
    70. Systém manažérstva kvality podľa STN EN ISO 9000:2001
    71. Zásady manažérstva kvality
    72. Zodpovednosť manažmentu (graf - str. 382)
    73. Manažérstvo zdrojov
    74. Realizácia produktu
    75. Meranie, analýzy
    76. Zdokonaľovanie a zlepšovanie výkonnosti
    77. Podporné metódy rozhodovania v oblasti kvality
    78. Monitorovanie dodávateľov - P/Q analýza
    79. Príčinno-následkový graf
    81. Pojmy súvisiace s manažérstvom kvality (podľa STN EN ISO 9000:2001)-systém manažérstva kvality je podľa
    82. Preberanie tovaru
    84. Ekonomika kvality
    85. Štruktúra nákladov na nízku úroveň kvality
    86. Podniková stratégia ochrany ŽP
    87. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie
    88. Environmentálne manažérstvo a nariadenia Rady EU