Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované otázky z predmetu Manažérske účtovníctvo

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11585
Posledná úprava
06.12.2018
Zobrazené
2 053 x
Autor:
3dida
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Definovať manažérske účtovníctvo.
Definícia MÚ
- systém, ktorý zobrazuje a skúma ekonomickú realitu tým, že eviduje, triedi, zoskupuje, analyzuje a usporadúva informácie o podnikateľskej činnosti do prehľadov, výkazov, ktoré majú pomôcť riadiacim pracovníkom pri ich rozhodovaní a riadení. Používa info z finančného Ú.
Úloha MÚ - poskytnúť detailné info pri riešení ekonomických problémov a tieto informácie spracovávať do výstupov, analýz, ktoré je možné vhodnou formou prezentovať

2. Popísať rozdiely medzi finančným a manažérskym Ú.
Hlavné znaky MÚ
- nie je legislatívne upravované
- slúži pre potreby informovanosti manažmentu (interní užívatelia)
- poskytuje reálny obraz o skutočnostiach, ktoré nastali v podnikateľskej jednotke, pretože využíva informácie priamo vo vnútropodnikových útvaroch
- jeho súčasťou sú výstupné správy (reporty), ktoré nemusia mať predpísanú formu

Kľúčové slová:

finančné

manažérske účtovníctvo

kalkulácia

metóda ABC



Obsah:
  • 1. Definovať manažérske účtovníctvo.
    2. Popísať rozdiely medzi finančným a manažérskym Ú.
    3. Vymenovať základné oblasti MÚ.
    4. Schematicky znázorniť vzťah jednotlivých oblastí MÚ.
    5. Schematicky znázorniť vzťah kalkulácii a rozpočtov.
    6. Schematicky znázorniť vzťah nákladového riadenie a MÚ.
    7. Stručne definovať N riadenie (definícia, chápanie N a delenie, vzťahy k FÚ a MÚ).
    8. Definovať kalkulačný systém podniku a rozpočtovníctvo (definícia, rozdelenie).
    9. K čomu slúži vnútroorganizačné Ú a k čomu operatívna evidencia.
    10. Vymenovať a stručne definovať základné oblasti využívania N podniku.
    11. Definovať 3 základné fázy kolobehu hospodárskych prostriedkov. (fáza obstarania, produkcie, realizácie)
    12. V dôsledku akých 2 činností vznikajú N v podniku. Popíšte tieto činnosti.
    13. Aký je rozdiel medzi N a výdavkami - časové a vecné rozlíšenie.
    14. Aké sú základné funkcie N (6).
    15. Vysvetlite pojem tranzitória a anticipácie v nákladovom riadení.
    16. Ktoré sú základné hľadiská pre klasifikáciu N (6).
    17. Aké 3 základné skupiny poznáme pri druhovom členení N, uviesť príklady.
    18. Základná charakteristika priamych a nepriamych N podniku - kalkulačné členenie N.
    19. Členenie N podľa miesta vzniku.
    20. Ako sa členia N v závislosti od objemu vyrobenej produkcie, uviesť príklady.
    21. Vymenovať základné N druhy v ponímaní progresívneho členenia N v MÚ (9).
    22. Aké sú základné zdroje znižovania N (4).
    23. Definovať základné prostriedky znižovania N podniku.
    24. Z akých hľadísk sa vo firme uskutočňuje analýza N, stručná definícia (3).
    25. Ako sa vyjadruje celková efektívnosť úrovne hospodárenia podniku z hľadiska N (3).
    26. Charakteristika moderných trendov v oblasti riadenia N - ABC, TC.
    27. Popísať význam a metodiku metódy ABC - Activity Based Costing.
    28. Definovať kalkuláciu (definícia, čo vyjadruje, 3 oblasti pre rešpektovanie kalkulácie).
    29. Popíšte všeobecný kalkulačný vzorec a jeho základné položky.
    30. Kalkulačný systém (definícia, ciele (4), druhy kalkulácii (5)).
    31. Čo predstavuje kalkulačná dokumentácia a čo obsahuje kalkulačný list.
    32. Popis jednotlivých kalkulačných metód a ich charakteristika.