Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Vypracované otázky na predmet Psychológia v obchode

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8249
Posledná úprava
08.02.2018
Zobrazené
1 350 x
Autor:
timinke207
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1) neverbálna komunikácia a jej zložky
Za neverbálnu komunikačné prostriedky pokladáme také, ktoré nemajú čistú jazykovú podobu, ale v reči sa s nimi ako sprievodnými prostriedkami počíta. V hovorených prejavoch sú to zvukové a pohybové prostriedky. V živote každého z nás sa mimoslovné prejavy objavujú skôr ako rečový prejav; prv než začneme hovoriť, komunikujeme so svojím okolím neverbálne. Neverbálna komunikácia sa môže podstatným spôsobom zmeniť obsah jazykovej zložky.Termín neverbálna napovedá, že účastníci komunikácie si informácie vymieňajú inak než slovným spôsobom. Do "rozhovoru" sú zapojené gestá, výraz tváre, hlas, pohyby, dotyky, zovňajšok atď. Počas jedného stretnutia si účastníci o sebe vytvoria "prvý dojem".
Mimika-výraz tváre, to sú pohyby úst, čela a brady, ktoré sprevádzajú hovorený prejav. Tieto pohyby sú spontánne, mimovoľné, hovoriaci si ich podobu a silu neuvedomuje,
Haptika-dotykové správanie, dotyková komunikácia,
Gestika,- Sú to pohyby, ktorými možno významne vymieňať informácie medzi suďme
Kinezika-pohyby,
Proxemika-priblíženie a oddialenie,
Paralingvistika-doprovodné rysy jazykového prejavu, ktoré podstatným spôsobom ovplyvňujúí význam a zmysel komunikovania

Kľúčové slová:

komunikácia

manažér

psychológia trhu

obchod

pracovný proces

temperament

typológia

spotrebiteľské správanie



Obsah:
  • 1) neverbálna komunikácia a jej zložky
    2) čo ovplyvňuje postoje spotrebiteľov
    3) dotazník a jeho využitie v obchodnej činnosti
    4) potreby a ich členenie
    5) hluk a hlučnosť na pracovisku
    6) osobnosť manažéra a štýl jednania
    7) A. Maslow - klasifikácia potrieb
    8) základné fázy obchodného rokovania - psychologická príprava
    9) racionálne a emocionálne kúpne motívy
    10) spoločenské podujatia v obchodnom styku
    11) výhody a nevýhody tímového rokovania
    12) mimika a zrakový kontakt
    13) uveďte celospoločenské činitele, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľské správanie jednotlivca tak aj skupiny
    14) predmet psychológie trhu
    15) špecifické metódy psychológie obchodu - trhu
    ...
    ...
    ...
    57) mimika a zrakový kontakt (opakuje)
    58) uveďte požiadavky, ktoré sú dôležité z hľadiska osvetlenia pre optimálnu zrakovú výkonnosť
    59) uveďte 4 základné možnosti, ktoré sa uvádzajú pri vzťahu medzi imidžom a firmou
    60) negatívne javy v pracovnom procese
    61) stručne definujte základné formy verbálnej komunikácie
    62) psychická záťaž v pracovnom procese
    63) metódy používané v psychológii v obchode
    64) relaxácia a jej miesto v psychohygiene
    65) faktory spotrebiteľského správania
    66) psychické a psychologické zručnosti manažéra
    67) stres v pracovnom procese
    68) uveďte tri známe teórie osobnosti
    69) vymenujte fázy obchodného rokovania a uveďte kroky prvej fázy
    70) typológia osobnosti podľa Hypokrata (vychádzajúca z temperamentu a základných telových tekutín)
    71) Faktory ovplyvňujúce proces pravého rozhodovania v spotrebiteľskom správaní