Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Riadenie kvality

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
1,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37165
Posledná úprava
30.03.2011
Zobrazené
1 939 x
Autor:
karolina
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky z predmetu Riadenie kvality.

1. Systém manažérstva kvality (SMK)
Je časť podnikového systému riadenia, ktorá:
- presne špecifikuje povinnosti a kompetencie pre jednotl. pracovníkov v rámci zabezpečovania a zlepšovania kvality,
- umožňuje a podporuje aplikáciu rôznych metód, postupov,
- vyčleňuje adekvátne finančné, materiálne a ľudské zdroje, kt. slúžia k jednému cieľu – dosiahnutie spokojnosti zákazníkov.

Pozitívne účinky SMK
a) Externé – spokojnosť a lojalita zákazníka (pozitívne referencie, zvýšenie konkurencie schopnosti, zmeny cien)
b) Interné účinky – zvýšenie výkonnosti procesov – redukcia nákladov...

2. Odvetvové normy – na báze odvetvových noriem
- AQAP (Allied Quality Assurance Publication)
Súhrnné publikácie o zabezpečovaní kvality v rámci NATO. Nadstavba SMK podľa STN EN ISO 9001:2000, veľký dôraz kladie na analýzu rizík. Certifikácia SMK je potrebná a je bez úhrady nákladov
- QS 9000 (Quality System Requirements 9000
Systém požiadaviek kvality definujúci požiadavky na dodávateľov automobilového priemyslu v USA: Chrysler, Ford, General Motors a iné. iných interných a externých dodávateľov materiálov, dielov pre výrobu a servis. V decembri 2006 stratila svoju platnosť a je požadovaná certifikácia SMK podľa ISO/TS 16949:2003...

3. Vývoj série noriem pre kvalitu – normy ISO 9000. Vznik revízie.
ISO International Organization for Standardization - medzinárodná organizácia pre normalizáciu, vznikla v roku 1947, vydáva originálne normy v anglickom jazyku. Administratívne centrum je Ženeva a združuje cca 160 štátov celého sveta
CEN – comité Europeén de Normalisation – európska organizácia pre normalizáciu – vydáva záväzné normy pre EÚ (anglický, nemecký, francúzsky jazyk). Mnohé normy preberá do svojej sústavy a ďalej sú tieto preberané do normalizačných sústav jednotlivých štátov...  

Kľúčové slová:

systém manažérstva kvality

normy

firemná kultúra

motivačné systémy

procesný prístup

rozdelenie procesov

systémový prístup

trvalé zlepšovanie

CE diagnostika

paretova analýza

bodový diagram



Obsah:
  • 1. Systém manažérstva kvality (SMK)
    2. Odvetvové normy – na báze odvetvových noriem
    3. Vývoj série noriem pre kvalitu – normy ISO 9000. Vznik revízie
    4. Súčasne platné normy ISO 9000. Základné rozdelenie, orientácia noriem, podporné normy.
    5. Model systému manažérstva kvality na procesnom princípe – 4 princípy, 8 zásad
    6. Zameranie sa na zákazníka, definícia zákazníka, dve dimenzie kvality, cqt
    7. Zameranie sa na zákazníka, spokojnosť zákazníka, lojalita, ich meranie
    8. Vodcovstvo
    9. Účasť pracovníkov, firemná kultúra, učiaca sa organizácia
    10. Účasť pracovníkov, moderné motivačné systémy, sociálny kapitál, osobná kvalita
    11. Procesný prístup, definícia procesu a procesného prístupu
    12. Procesný prístup - Rozdelenie procesov a mapa procesov
    13. Systémový prístup
    14. Trvalé zlepšovanie, podnety a prístupy
    15. Rozhodovanie na základe faktov, prehľad metód
    16. SEDEM starých metód
    17. C-E Diagnostika
    18. Paretova analýza a Lorentzova krivka
    19. Bodový diagram
    20. Regulačné diagramy – autor Shewhart
    21. Histogramy
    22. QFD – autor Yoji Akao
    23. FMEA
    24. Budovanie partnerstiev s dodávateľmi
    25. Budovanie QMS podľa normy ISO 9001:2008
    26. AUDIT
    27. Charakteristika auditov prvou, druhou a treťou stranou
    28. Základný postup auditu (STN ISO 19011:2003)
    29. Princípy koncepcie – TQM, prehľad vývoja modelov TQM (Total Quality management)
    30. Model TQMEX (model výnimočnosti)
    31. Model 4 stĺpov komplexného manažérstva (TQM)
    32. Model výnimočnosti EFQM
    33. Model CAF (vývoj, štruktúra, princípy, hodnotenie)
    34. Pyramída koncepcií kvality
    35. Finančné merania v organizácii
    36. Model PAF – autor je Crosby
    37. Model COPQ
    38. Model ROQ
    39. Monitorovanie výdavkov na životný cyklus
    40. Spoločenské náklady na kvalitu
    41. Európska politika podpory kvality
    42. Značka kvality v EÚ a SR
    43. Slovenská politika podpory kvality
    44. Národná cena SR za kvalitu
    45. Národný program kvality SR
    46. Slovenská spoločnosť pre kvalitu
    47. Slovak Gold
    48. Legislatíva pre budovanie EMS
    49. Legislatíva pre budovanie HSMS
    50. Integrované manažérske systémy (MS) a ich výhody