Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Personálna práca v malých firmách

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
33 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22824
Posledná úprava
06.05.2009
Zobrazené
2 592 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Definujte pojem „manažment ľudských zdrojov“. Aké dve hlavné úlohy plní v organizácií?
MĽZ = tvorí tú časť manažmentu org.,kt sa zameriava na všetko to,čo sa týka človeka v prac.pomere teda na jeho získavanie,formovanie,fungovanie,využívanie a jeho organizovanie a spájanie jeho činností výsledkov práce jeho prac.schopností a prac.správania,vzťahu k vykonávanej práce k org. a spolupracovníkovi a jeho osobného uspokojenia z vykonavanej práce,jeho personálného a sociálného rozvoja.
MĽZ plní v každej org. 2 hl.úlohy:
• zabezpečenie potrebného počtu pracov. požadovanej profesíjnej a kvalifikačnej štruktúre
• zabezpečenie pozitív.správania sa zamestnancov org. prostredníctvom motivácie.Ide o to,že ľudí za urč.okolností je možné prinútiť pracovať, nemožno ich však nikdy a za žiadnych okolností prinútiť pracovať efektívne.Efek.pracuje iba motivovaná prac.sila.
2.Čo rozumieme pod pojmom systém MĽZ a vymenujte jeho hl. funkcie.?
Systém MĽZ - je súbor navzájom súvisiacich činností, preto ako celok ho nazývame systém MĽZ
analýza práce,plánovanie počtu pracovníkov,vyhľadávanie,výber,hodnotenie prac. výkonov,vzdelanie,rozvoj a kariera zamestnancov,odmeňovanie,motivácia,zamestnanecké vzťahy
3. V čom spočívajú rozdiely medzi klas. a novým modelom org.?
Nový model org. označuje súčasné trendy org.dizajnu,kt vychádzajú z potreby zmien v klas.org.štruk. mechanic.typu, zmeny sú nevyhnutné,pretože sa mení aj podnikateľské prostredie(konkurencia,zvyšujú sa nároky na zákazníka...)
Klas.org.štrukt sú založené na špecializácii práce,však týmto požiadavkám vo väčšine prípadov nevahovujú
Klas.model – spol. znaky:
- pri ich tvorbe sa vychádza z deľby práce a jej špecializácie
- pracoviská sa zoskupujú do útvarov-na zákl.príbuznosti činností alebo technol.nadväznosti
- delegovaním právomoci sa vytvárajú stupne manžmentu,ktoré sú hierarchicky usporiadané
- v systéme manažmentu sa uplatňujú formálne predpisy a procedúry
nevýhody:
- limitované možnosti ďalšieho rozvoja org. v dôsledku uplatnenia deľby práce a špecializácie
- neschopnosť flexibilnej reakcie na zmeny v prostredí, v ktorom org. funguje
tieto nevýhody sú v skutočnosti dôvodom prechodu org. na nový model org.