Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Mikroekonomická analýza

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
14 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7782
Posledná úprava
22.06.2018
Zobrazené
1 668 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Mikroekonómia - je ekonomická vedná disciplína, ktorá sa zaoberá skúmaním ekonomického správania sa malých individuálnych ekonomických subjektov, akými sú napr.: individuálni spotrebitelia, rodiny, robotníci, podnikatelia, firmy, banky...
Spoločným priestorom stretávania ich ekonomických záujmov je trh, na ktorom jedna skupina subjektov ponúka a druhá skupina subjektov spotrebováva určité tovary. Ich snahou je nastolenie stavu určitej rovnováhy na trhu, kedy výrobcovia ponúkajú taký objem tovarov, ktorý sú spotrebitelia ochotní akceptovať.
Firma- výroba tovarov a poskytovanie služieb a na druhej strane spotrebováva výrobné faktory (práca, pôda, kapitál).
Spotrebiteľ (domácnosti)- ponúkajú prácu na trhu pracovných síl a na druhej strane spotrebúvajú rôzne tovary slúžiace na uspokojovanie svojich vlastných potrieb.

Kľúčové slová:

mikroekonomia

ekonomika

trh

dopyt

výrobok

služba

spotrebiteľ

dôchodok



Obsah:
  • 1. Pojmový aparát mikroekonomickej teórie. Firma, spotrebiteľ, štát, ekonomika. Ambície spotrebiteľa a ambície firmy pri ich realizácii na trhu. Racionálne rozhodovanie spotrebiteľa. Racionálne rozhodovanie firmy.
    2. Trhová rovnováha, ponuka a dopyt na trhu výrobkov a služieb. Komparatívna statika a dynamika. Stav ekonomiky. Nadbytok a strata účastníkov trhových procesov.
    3. Štát ako faktor trhovej rovnováhy. Trhová rovnováha v podmienkach otvorenej ekonomiky. Export a import, svetová cena, dovozná prirážka a jej účinky. Efekty medzinárodného obchodu.
    4. Základy teórie spotrebiteľa. Množina prípustných spotrebných stratégií, rozpočtové ohraničenie. Substitúcia tovarov pri nezmenenej výške výdavkov. Zmena dôchodku a zmena ceny, modifikácia rozpočtového ohraničenia.
    5. Preferencie spotrebiteľa, teória užitočnosti. Úplnosť, reflexívnosť a tranzitívnosť stratégií. Ordinálna a kardinálna koncepcia užitočnosti. Hraničná užitočnosť. Indiferenčná krivka a indiferenčná mapa. Konvexné, nekonvexné a rýdzokonvexné preferencie. Hraničná miera spotrebiteľskej substitúcie. Neutrálny tovar, nasýtené preferencie.