Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Informačno-komunikačné technológie (IKT) - skúška

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
21 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39880
Posledná úprava
26.03.2012
Zobrazené
2 065 x
Autor:
oukits
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Takmer 115 vypracovaných otázok na skúšku z predmetu Informačno komunikačné technológie (IKT).

1. Definujte IKT ako pojem.
Informačno – komunikačné technológie. V minulosti vyvíjajúce sa informačné systémy, prenosová a komunikačná technika. Je to integrovaný súbor informačných a komunikačných technológií, používaných nielen na prípravu a spracovanie dát, ale taktiež na manažovanie informácií. Súhrn zariadení, nástrojov a postupov, používaných pri šírení informácií
Primitívne technológie:
-posielanie správ dymovými signálmi u indiánov
-komunikácia námorníkov pomocou vlajok a svetiel...
Vyspelé technológie:
-komunikácia prostredníctvom kozmických satelitov
-pozemné komunikačné zariadenia pracujúce v oblasti rádiových vĺn (TV, rozhlas, mobilné telefóny...)

2. K čomu sa IKT používajú a čo podporujú?
Počítač je jedným zo základných technických prostriedkov používaných v dnešných vyspelých IKT. Je to prípojné miesto do informačných sietí (internet, intranet, rádiové signály v éteri...), rozhranie medzi človekom a ostatnými technickými súčasťami IKT. Prostredníctvom počítača človek získava informácie, upravuje ich, triedi a vysiela, vydáva pokyny iným technickým zariadeniam, riadi technologické procesy...

3. Prehistória IKT – popíšte 5 vynálezov (chronologicky).
1.Mechanizmus z ostrova Antikythera (mechanická astronomická kalkulačka)
2.Algoritmus (všeobecná postupnosť riešenia pre určitú triedu úloh)
3.Pomôcky pre lodnú navigáciu = kompas a chronometer
4.Pomôcka pre násobenie = logaritmické pravítko vo forme kruhu
5.Mechanická kalkulačka (Pascal)
...

Kľúčové slová:

IKT

OS

generácie počítačov

multitasking

multiprocessing

Linux

hardvér



Obsah:
  • 1.Definujte IKT ako pojem.
    2. K čomu sa IKT používajú a čo podporujú?
    3. Prehistória IKT – popíšte 5 vynálezov (chronologicky).
    4. Prehistória archivovania a prenosu informácie – stručne popíšte statické médiá (chronologicky).
    5. Prehistória archivovania a prenosu informácie – stručne popíšte fotografiu a film (chronologicky).
    6. Prehistória archivovania a prenosu informácie – stručne popíšte zvuk (chronologicky).
    7. Prehistória archivovania a prenosu informácie – stručne popíšte elektronické médiá (chronologicky).
    8. Prehistória archivovania a prenosu informácie – stručne popíšte klasický prenos informácie (chronologicky).
    9. Prehistória archivovania a prenosu informácie – stručne popíšte elektronický prenos informácie (chronologicky).
    10. Prehistória archivovania a prenosu informácie – stručne popíšte predchodcov robotiky a multimédií.
    11. Popíšte vývoj digitálneho prenosu dát.
    12. Vysvetlite pojem analógový počítač.
    13. Vysvetlite pojem hybridný počítač.
    14. Vysvetlite pojem číslicový počítač.
    15. Mark1
    16. Z1 a Z2.
    17. ENIAC.
    18. EDVAC a Von Neumannova architektúra počítačov.
    19. Intel.
    20. Altair 8800.
    21. Popíšte 1. generáciu počítačov.
    22. Popíšte 2. generáciu počítačov.
    23. Popíšte 3. generáciu počítačov.
    24. Popíšte 4. generáciu počítačov.
    25. Popíšte 5. generáciu počítačov.
    26. Definujte jednotlivé generácie počítačov - pri každej uveďte rok a stavebný prvok.
    27. Definujte OS všeobecne.
    28. Prečo sa OS skladá z komponentov? Vymenujte komponenty OS.
    29. Čo OS umožňuje cez správu procesov?
    30. Čo OS umožňuje cez správu pamäte?
    31. Čo OS umožňuje cez správu sekundárnej pamäte?
    32. Čo OS umožňuje cez správu V/V zariadení?
    33. Čo OS umožňuje cez správu súborov?
    34. Čo OS umožňuje cez systém zabezpečenia?
    35. Čo OS umožňuje cez komunikačný systém?
    36. Čo OS umožňuje cez interpreter príkazov?
    37. Definujte pojem FAT.
    38. Definujte pojem GPL.
    39. Definujte pojem multiprocessing.
    40. Definujte pojem multiprocessoring.
    41. Definujte pojem multitasking.
    42. Definujte pojem multiuser.
    43. Definujte pojem n-bitový OS.
    44. Definujte pojem nepreemptívny multitasking.
    45. Definujte pojem peer to peer.
    46. Definujte pojem plug and play.
    47. Definujte pojem preemptívny multitasking.
    48. Definujte pojem UNICODE.
    49. Definujte pojem USB.
    50. Popíšte OS MS-DOS.
    59. Čo je to Linux.
    60. Popíšte vznik OS Linux.
    61. Popíšte projekt GNU.
    62. Vysvetlite pojem distribúcia a uveďte názvy aspoň troch distribúcií.
    63. Akčný plán eEurope+ - popíšte vznik, význam a aktivity.
    64. Definujte vzdelávanie e-learning.
    65. Vymenujte typy e-learningu.
    66. Popíšte online vzdelávanie.
    67. Popíšte offline vzdelávanie.
    68. Definujte dištančné vzdelávanie.
    69. Aké sú hlavné charakteristiky dištančného vzdelávania.
    70. Definujte otvorené vzdelávanie.
    71. Definujte flexibilné vzdelávanie.
    72. Aký je hlavný zmysel distribuovaného vzdelávania a akými spôsobmi sa realizuje.
    73. Definujte pojem hardvér.
    75. Definujte pojem počítač.
    76. Definujte pojem server, vyhľadávací server a proxy server.
    78. Aké komponenty obsahuje systémová jednotka.
    79. Akú funkciu má matičná doska?
    80. Akú funkciu plní BIOS? Popíšte princíp a podmienky jeho fungovania.
    81. CPU a jej funkcie.
    84. Na čo slúžia rozhrania a porty na matičnej doske? Aké typy poznáte? Popíšte ich.
    86. Charakterizujte pevný disk.
    93. Čo je to ploter a ako funguje?
    97. Definujte pojem aplikačný softvér, vymenujte jednotlivé typy (pri každom type uveďte konkrétneho reprezentanta).
    101. Charakterizujte výhody práce počítačov v skupine.
    102. Charakterizujte nevýhody práce počítačov v skupine.
    103. Aký je rozdiel medzi intranetom a internetom?
    104. Aký je rozdiel medzi intranetom a extranetom?
    109. Uveďte, čím sa zaoberá veda zvaná Ergonómia.
    111. Popíšte aká je to choroba „syndróm RSI“, ako vzniká a ako jej predchádzať.
    115. Akými formami je poškodzované životné prostredie pri používaní počítača?