Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Európsky spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14703
Posledná úprava
12.12.2008
Zobrazené
1 342 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Definovanie pojmov potreba a spotreba

Potreba – nemožno ich chápať ako raz vzniknuté, alebo existujúce, ale treba ich vidieť v dynamickom vývoji. Pri skúmaní potrieb možno charakterizovať ich 3 stránky:
- obsahovú
- citovú
- podnecujúcu, čiže motivačnú
Potreby sa pociťujú subjektívne, a preto môže byť určitá potreba v hodnotení indivídua pociťovaná rôzne, s rôznou intenzitou, stupňom naliehavosti, čím sa tvorí preferencia alebo preferenčná stupnica pri ich uspokojovaní. Správanie človeka vyplýva v podstate z jeho potrieb. Prostriedkom na uspokojovanie potrieb je spotreba. Poznáme kardinalistický a ordinalistický prístup dopytu. Najvýznamnejším prúdom v teórii spotreby a dopytu je behavioristický prístup.

Spotreba – súvisí s existenciou človeka, je neoddeliteľnou súčasťou jeho života. Je prostriedkom na uspokojovanie potrieb. Človek denne spotrebováva mnoho výrobkov a využíva služby. Robí to tak preto, aby uspokojil svoje potreby súvisiace s jeho existenciou a jeho osobným rozvojom.

Kľúčové slová:

Európsky

spotrebiteľ

správanie