Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 516   projektov
2 nových

Otázky na písomnú skúšku z predmetu Manažment kvality

«»
Prípona
.doc
Typ
testy
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46406
Posledná úprava
25.01.2016
Zobrazené
624 x
Autor:
adrian.otruba
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Otázky na písomnú skúšku z predmetu Manažment kvality

1) Aké je rozdelenie firiem podľa veľkosti (podľa počtu zamestnancov)?
Na vyjadrenie veľkosti firiem podľa EÚ sa často používa kritérium počtu zamestnancov:
• veľmi malý podnik (mikropodnik) do 10 zamestnancov,
• malý podnik do 50 zamestnancov,
• stredný podnik do 250 zamestnancov,
• veľký podnik nad 250 zamestnancov.

2) Definujte pojmy kvalita a audit
Kvalita - miera, s akou súbor vlastných charakteristík spĺňa požiadavky. Schopnosť množiny vlastných charakteristík výrobku, systému alebo procesu spĺňať požiadavky zákazníkov a ďalších zainteresovaných strán.
Audit - systematický, nezávislý a zdokumentovaný proces získavania dôkazov auditu a ich objektívneho vyhodnocovania s cieľom určiť rozsah, v akom sa plnia kritériá auditu.

3) Základné pojmy súvisiace s kvalitou (ISO 9000:01 Zásady a slovníky)
• Znak kvality - inhertný (typický) znak výrobku, procesu alebo systému týkajúci sa požiadaviek (funkčné vlastnosti).
• Trieda kvality - kategória alebo poradie dané rôznymi požiadavkami na kvalitu výrobku, procesu alebo systému, ktoré majú rovnaké funkčné použitie.
• Spôsobilosť - schopnosť organizácie, systému alebo procesu realizovať produkt, ktorá plní požiadavky na výrobok.
• Politika kvality - celkové zámery a zameranie organizácie vo vzťahu ku kvalite oficiálne vyjadrené vrcholovým vedením.
• Vrcholové vedenie - osoba alebo skupina osôb, ktorá usmerňuje a riadi na najvyššej úrovni organizáciu.
• Sledovateľnosť - schopnosť sledovať vývoj, použitie alebo umiestnenie toho, čo je predmetom úvah.
• Nezhoda - nesplnenie požiadaviek.
• Vada - nesplnenie požiadaviek vo vzťahu k špecifikovanému použitiu.
• Náprava - opatrenie pre odstránenie zistenej nezhody.
• Opatrenia k náprave - opatrenia pre odstránenie príčiny zistenej vady alebo nežiaducej situácie.
• Preventívne opatrenia - opatrenia pre odstránenie príčiny potenciálnej nezhody alebo iné potenciálne situácie.

Kľúčové slová:

Otázky

skúška

Manažment kvality

benchmarking

brainstorming



Obsah:
  • 1) Aké je rozdelenie firiem podľa veľkosti (podľa počtu zamestnancov)?
    2) Definujte pojmy kvalita a audit
    3) Základné pojmy súvisiace s kvalitou (ISO 9000:01 Zásady a slovníky)
    4) Čo určuje kvalitu?
    5) Manažment kvality, funkcie manažmentu kvality
    6) Plánovanie kvality, špirála kvality
    7) Definujte požiadavky pre tvorbu systému manažmentu kvality
    8) Všeobecné požiadavky na systém manažmentu kvality
    9) Organizačné štruktúry riadenia akosti
    10) Aké je rozdelenie nákladov vo firme na zabezpečenie kvality?
    11) Definuj úlohy a postavenie Rady kvality a úlohy manažéra kvality, (inžiniera kvality)
    12) Realizácia systému manažmentu kvality (vymenuj postupnosť krokov pre realizáciu systému manažmentu kvality)
    13) Vymenuj z čoho sa skladá dokumentácia systému manažmentu kvality
    14) Definuj príručku kvality
    15) Definujte technickú normu a uveďte aké je rozdelenie noriem do troch základných skupín podľa pôsobnosti
    16) Definujte ISO, definujte IEC
    17) Definuj CEN, CENELEC
    18) Charakteristika ISO, jeho cieľ, poslanie a koncepcia ISO
    19) Vymenuj tri normy ISO radu 9000
    20) Definuj normu 9001, vymenujte prínosy tejto normy
    21) Definuj normu 9004
    22) Akreditácia
    23) Certifikácia systému manažmentu kvality
    24) Postupnosť krokov pre certifikácii systému manažmentu kvality je nasledujúca :
    25) Definuj dozorný a certifikačný a recertifikačný audit
    26) Definuj proces, vymenujte 3 základné komponenty procesu
    27) Ako delíme procesy vo firme (2 základné druhy) a vymenujte ich
    28) Mapa procesov
    29) Preverovanie funkčnosti systému manažérstva kvality
    30) Preskúmanie manažmentom
    31) Auditovanie v manažmente kvality
    32) Definujte normu STN EN ISO 19011
    33) Model EFQM
    34) Metrológia
    35) Rozdelenie metód podľa niektorých autorov a bez nároku na komplexnosť, môžu byť rozdelené do týchto skupín:
    36) Štatistické metódy, 7 základných štatistických nástrojov
    37) Počítačová podpora (CAQ)
    38) Konkurenčný manažment kvality, charakteristické znaky KMK
    39) Benchmarking
    40) Brainstorming
    41) FMEA - analýza možných chýb a ich dôsledkov
    42) QFD
    43) G8D Štruktúrovaný proces riešenia problémov
    44) BSC - Balanced Scorecard - metóda merania výkonnosti
    45) Zlepšovanie v STN EN ISO 9004
    46) Proces stáleho zlepšovania (KAIZEN)
    47) PDCA CYKLUS
    48) Reinžinierstvo
    49) Spoľahlivosť a bezpečnosť technických systémov