Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Ochrana a tvorba životného prostredia - taháky na ciastkove písomky

«»
Prípona
.zip
Typ
ťahák
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45184
Posledná úprava
16.06.2014
Zobrazené
996 x
Autor:
Logenix
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V nariadení vlády sa uvádzajú tieto hodnoty: pitná voda

1.Medzná hodnota(MH) pod. k. r.: hodnotu ukazovateľa pitnej vody, ktorej prekročním stráca voda vyhovujúcu kvalitu v ukazovateli v ktorom bola prekročená. Prekročenie medznej hodnoty je možné len na stanovený čas na základe kladného posudku príslušného orgánu na ochranu zdravia. 2. Najvyššia medzná hodnota (NHM) pod. k. r.: hodnotu ukazovateľa kvality pitnej vody, ktorej prekročenie vylučuje využitie vody ako pitnej. 3. Indikačná hodnota (IH) pod. k. r.: hodnotu ukazovateľa kvality pitnej vody, nešpecifického alebo skupinového charakteru a je používaná na posúdenie potreby podrobnejších skúšok kvality vody. 4. Odporúčaná hodnota (OH) pod. k. r. : hodnotu ukazovateľa, ktorá podľa súčastných poznatkov zodpovedá požiadavkám na ochranu zdravia.
Druhy pôdnej sorpcie:
mechanická - spočíva v mechanickom zadržiavaní hrubo disperzných častíc v jemných i hrubších póroch pôdy. fyzikálna - Sa prejavuje zvyšovaním alebo znižovaním koncentrácie molekúl vo vrstve pôdneho roztoku, ktorá je najbližšie k povrchu častíc tuhej fázy. fyz. chem. - je schopnosť koloidno disperzných častíc pôdy pútať ióny predovšetkým výmenou absorbovaných katiónov za katióny pôdneho roztoku v ekvivalentnom množstve. chemická - je schopnosť pôdy zadržiavať živiny v dôsledku chemických reakcií pri ktorých vznikajú z vodorozpustných zlúčenín zlúčeniny málo rozpustné alebo nerozpustné. biologická - je prijímanie biogénnych prvkov koreňovým systémom rastlín a pôdnymi mikroorganizmami z pôdneho roztoku alebo z pôdneho sorpčného komplexu.

Kľúčové slová:

ťahák

OTŽP

ochrana a tvorba životného prostredia

skúška



Obsah:
  • Ťahák na 1. čiastkovú písomku
    Ťahák na 2. čiastkovú písomku

Zdroje:
  • Spolupráca študentov, informácie zo skrýpt a z poznámok zo zošita.