Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Mikroekonómia - ťahák (Preferencie spotrebiteľa, teoria užitočnosti, Základy teorie spotrebiteľa...)

«»
Prípona
.doc
Typ
ťahák
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14091
Posledná úprava
01.06.2022
Zobrazené
622 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ANALYZA PR. A SUBST.EFEKTU V ROZHODOVANI SPOTREBITELA
Zmena ceny spotrebného statku pri nezmenených ostatných cenách a nemennom prijme sa prejavuje dvoma spôsobmi : 1.zmenou pomeru ceny prislušného spotreb.statku k ostatným cenám, 2.zmenou reálnej kúpnek sily spotrebiteľa, kt. sa prejavuje ako zmena prijmu.
Celkový efekt zmeny ceny možno rozložiť podľa pôsobenia týchto faktorov vplyv zmeny pomeru cien ( vyjadruje ako by sa v dôsledku zmany ceny zmenil dopyt po príslušnom statku, keby zmena ceny bola sprevádzaná adekvátnou zmenou prijmu , zachovávajúcou pôvodnú úroveň užitočnosti - príslušnú zmenu dopytu nazývame substitučných efektom) a vplyv reálnej kúpnej sily ( vyjadruje ako vplyv pomeru cien len pri nezmenenom prijme - prijmový efekt)

SLUTSKEHO KONCEPCIA
Všeobecná schéma rozkladu celkového efektu zmeny dopytu po tomto tovare vyvolanej zmenou ceny iného tovaru na prijmový a dôchodkový efekt predpokladá :
Spotreba má záujem o zvýšenú hodnotu funkcie užitočnosti, ale na rozhodovanie použije len tú časť dôchodku, kt. By vynaložil pri platnosti nových cien po a na kúpu objemov tovarov, kt.zodpovedajú pôvodnej opt.strategii x uplatnenej pri pôvodných cenách p.Spotrebiteľ si kladie otázku, pri akom prijme je zachovaná pôvodná štruktúra dopytu
...

Kľúčové slová:

spotrebiteľ

užitočnosť

trh

trhová rovnováha

daň

DPH

produkcia

produkčná analýza

zisk

firma

dopyt

ponuka

výstup

elasticita výstupu

monopol

oligopol

cena

kúpna sila



Obsah:
  • Preferencie spotrebiteľa, teoria užitočnosti.
    Základy teorie spotrebiteľa
    Štát ako faktor trhovej rovnováhy
    Teoria firmy :Produkčná analýza
    DOKONALÁ KONKURENCIA
    TRI SEKTORY
    MONOPOL
    OLIGOPOL
    ANALYZA PR. A SUBST.EFEKTU V ROZHODOVANI SPOTREBITELA
    Prijmová,vlastná cenová a krížová elasticita dopytu
    PRIJMOVÁ ELASTICITA
    KRIŽOVA ELASTICITA DOPYTU
    HICKSOVA KONCEPCIA ROZKLADU
    SLUTSKEHO KONCEPCIA

Zdroje:
  • skriptá
  • odborná literatúra
  • prednášky
  • poznámky