Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Výcuc z predmetu Manažment kvality

«»
Prípona
.doc
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47470
Posledná úprava
28.12.2018
Zobrazené
897 x
Autor:
lenka.ferancova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Manažment kvality
20 storočie si budeme pripomínať ako storočie produktivity
21 storočie je storočím kvality
Kvalita
-Súhrn vlastností produktu a jeho schopnosť uspokojiť požiadavky spotrebiteľa súborom inhertných znakov
-Kvalita je miera, s akou súbor prirodzených znakov spĺňa požiadavky.
Pohľady na kvalitu:
- pohľad výrobný - orientuje sa na výrobu výrobkov najvyššej kvality, naplnením zákonných, podnikových noriem a zákazníckych požiadaviek
- pohľad spotrebiteľský - vníma uspokojenie svojich vlastných potrieb a očakávaní medzi ktoré patrí: chuť, vzhľad, funkčnosť, opraviteľnosť, spoľahlivosť ale aj cena
- pohľad manažérsky - orientuje sa na funkčnosť, racionálnosť a zefektívnenie podnikových procesov, ktoré vedú k uspokojeniu zákazníkov
- pohľad spoločenský - vnímaním produktu pre blaho spoločnosti a ich dopad na životné prostredie.

David A. Garvin v roku 1987 rozpracoval koncept nazvaný „Dimenzia kvality“ podľa, ktorého je každý výrobok alebo služba tvorená 8 dimenziami kvality:
- funkčnosť - primárna vlastnosť užívania produktu, napr. rýchlosť obsluhy, chuť výrobku
- trvanlivosť - schopnosť zachovať si vlastnosti výrobku počas určitého obdobia
- výraznosť - typické charakteristické vlastnosti produktu napr. vôňa chleba
- spoľahlivosť - plnenie funkcie v danom období
- nezávadnosť - spôsob akým spotrebiteľ vníma produkt napr. vzťah k zdraviu, dopad na životné prostredie
- opraviteľnosť - schopnosť obnoviť funkcie produktu a poskytnúť rýchlu údržbu
- estetická pôsobnosť - je vnímaná eleganciou dizajnu
- ovládateľnosť - spôsob a jednoduchosť používania produktu pre spotrebiteľa

Kľúčové slová:

normy ISO

Ishikawa

Deming

procesný prístup

manažérstvo zdrojov

Taichi Ohno

3M



Obsah:
  • Manažment kvality
    Kvalita
    Požiadavka je
    Zákazník
    Excellence
    Požiadavky na kvalitu
    Manažent kvality
    Funkcie manažentu kvality
    Zásady kvality-
    teorie manažmentu kvality
    W. Edward Deming
    Joseph M. Juran
    Armand V. Feigenmbaum
    Philip Crosby
    Kaoru Ishikawa
    krúžky kvality
    Genichi Taguchi
    ekonomická strata
    Shingeo Shingo
    TQM - KOMPLEXNÉ RIADENIE KVALITY,
    Základné princípy TQM,
    Výhody TQM,Crosbyho požiadavky pri zavedení TQM do podniku:
    7 smrteľných chorôb podniku (4 - úpadok podniku):
    14 Demingových zásad (TQM):
    NAVRHOVANIE A PLÁNOVANIE KVALITY
    Základnou myšlienkou bolo odstrániť nasledovné formy plytvania:
    Výhody systému JIT
    Prvky systému JIT:
    Plánovanie
    Jidohka
    Kanban
    POKA YOKE

Zdroje:
  • Manažment kvality-Zuzana Kapsdorferová