Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Tézy na štátne skúšky z psychológie

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38345
Posledná úprava
19.08.2012
Zobrazené
1 753 x
Autor:
nikinkira7
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované štátnicové otázky zo psychológie. Sú podrobne rozpracované!

1. Osobnosť učiteľa a žiaka. Požiadavky humanistickej psychológie na osobnosť učiteľa.
Interakcia učiteľ – žiak. Percepcia žiaka učiteľom. Vývin učiteľovej osobnosti.

Typológia učiteľovej osobnosti.TYPY UČITEĽA PODĽA DIDAKTICKÝCH PRÍSTUPOV;Učiteľ ako člen učiteľského zboru;Komunikácia v pedagogickom procese. Empatia. Asertivita. Prosociálne správanie.Riadené učenie. Linhartova schéma riadeného učenia.
Učenie;Uplatňovanie zákonov učenia vyučovacom procese;Druhy učenia a ich využitie vo vyučovacom procese.
Základné druhy učenia a ich charakteristika;Skúšanie a hodnotenie žiakov. Tréma, strach zo skúšky.Rozvoj tvorivosti žiakov vo vyučovacom procese;Práca učiteľa s neprospievajúcim žiakom;Konflikty. Riešenie konfliktných situácií;Žiak vo vyučovacom procese
Osobnosť žiaka stredného a staršieho školského veku / predpuberta a puberta /
Stredný školský vek / okolo 10 roku života /;Starší školský vek / 12 – 16 rokov /;Socializácia žiaka v škole;Sociálne učenie;Žiak v školskej triede / pozícia, rola, status /
Školská trieda a pozície členov v skupine:
Školská trieda ako soc. skupina;Podmienky učenia žiakov. Výkonnosť a únava žiakov vo vyučovacom procese;Rodinné prostredie a jeho vplyv na rozvoj osobnosti žiaka
  Rodina;

Kľúčové slová:

osobnosť učiteľa

osobnosť žiaka

humanistická psychológia

interakcia učiteľ – žiak

typológia učiteľovej osobnosti

typy učiteľa



Obsah:
  • 1.Osobnosť učiteľa a žiaka. Požiadavky humanistickej psychológie na osobnosť učiteľa. Interakcia učiteľ – žiak. Percepcia žiaka učiteľom. Vývin učiteľovej osobnosti. Typológia učiteľovej osobnosti.
    3. Percepcia žiaka učiteľom
    4. Vývin učiteľovej osobnosti
    5. Učiteľ v školskej triede – vedenie a riadenie školskej triedy
    6. Učiteľ ako člen učiteľského zboru
    7. Komunikácia v pedagogickom procese. Empatia. Asertivita. Prosociálne správanie.
    8. Riadené učenie. Linhartova schéma riadeného učenia.
    9. Uplatňovanie zákonov učenia vyučovacom procese
    10. Druhy učenia a ich využitie vo vyučovacom procese.
    11. Skúšanie a hodnotenie žiakov. Tréma, strach zo skúšky.
    12. Rozvoj tvorivosti žiakov vo vyučovacom procese
    13. Práca učiteľa s neprospievajúcim žiakom
    14. Konflikty. Riešenie konfliktných situácií