Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Manažérstvo kvality procesov

«»
Prípona
.docx
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36160
Posledná úprava
28.03.2019
Zobrazené
726 x
Autor:
thomasitp
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Možné modely procesov, zvláštnosti dôležitejších druhov procesov s ohľadom na kvalitu
Zvláštnosti dôležitejších druhov procesov s ohľadom na kvalitu
Všeobecný model kvality
Vytvorenie produktu je proces počas, ktorého sa uskutočňuje tok materiálu, energie a informácií. Pre svoje špecifiká sa často spomína kombinácia toku energie a poskytovania informácií a tok pracovnej sily, ako samostatná kategória. Pri prehľade jednotlivých procesov sa oplatí vyčleniť samostatnú kategóriu aj pre tok hodnôt. Pri vytváraní hmotných statkov často aj intenzitu a stabilitu procesov je merateľná a posudzuje sa cez prúdenie materiálu.
V takomto prípade základom zásahov je množstvo prejdeného materiálu za jednotku času. Proces vytvárania produktu je uvedomelá činnosť, k jej realizácií sú potrebné odborné vedomosti, konkrétna technológia, spracované materiály a faktická znalosť používaných prostriedkov.

Všeobecný model procesov

Pre účinnú reguláciu procesu musia byť k dispozícii informácie z každej fázy životného cyklu výrobku. Riadenie informácii je činnosť vyžadujúca ucelenosť, je potrebné jeho plánovanie, systematické vykonávanie a jeho vyhodnocovanie
1.) základnom činností sú údaje získane meraním alebo pozorovaním z jednotlivých fáz procesu
2.) potrebné spracovanie informácií umožňuje, že hodnoty získané technickým snímaním budú zrozumiteľné. Jeho najvšeobecnejším prejavom je meracia technika (filtrovanie rušenia) a (štatistické) spracovanie údajov
3.) na základe porovnania cieľovej hodnoty s hodnotou zisteného stavu je umožnený zásah. Očakávaná hodnota procesu, stratégia zasahovania, rovnako aj konkrétny zásah vyžadujú informácie.


Kľúčové slová:

manažment

otázky

štátnice



Obsah:
  • 1. Možné modely procesov, zvláštnosti dôležitejších druhov procesov s ohľadom na kvalitu
    2. Zvláštnosti procesu - regulácia opakujúcich sa procesov, regulácia procesu projektu (jednoduchý postup činností)
    3. Benchmarking - pojem a ciele benchmarkingu, druhy benchmarkingu, proces benchmarkingu
    4. Úlohy manažmentu súvisiace s kvalitou - definovanie cieľov kvality, plánovanie kvality, organizačné rámce manažérstva kvality, dôležitosť požiadaviek zákazníkov a právnych noriem
    5. Sledovanie výrobkov, výber dodávateľov a ich hodnotenie
    6. Prostriedky podporujúce manažment pri tvorbe kvality, prostriedky rozvoja kvality - kroky riešenia problému
    7. Systém dokumentácií manažérstva kvality, regulácie zabezpečenia kvality na základe spokojnosti zákazníkov
    8. Metodika merania spokojnosti zákazníka - zákazníkmi vnímané stupne kvality, špecifiká merania spokojnosti zákazníka v porovnaní so všeobecným marketingovým meraním, kroky merania spokojnosti zákazníkov, reprezentatívnosť meraní
    9. Vytvorenie, zavedenie a činnosť systému manažérstva kvality - určenie strategických cieľov,prieskum situácie - pracovný plán. zodpovední, prehľad organizácie, formy dokumentácií a oblasti vzdelávania, predpisy regulácie činností manažérstva kvality, zladenie regulácií, zavedenie
    10. Sledovanie nákladov, určenie nákladov spojených s kvalitou, praktické metódy zberu údajov,náklady spojené s kvalitou ako ukazovatele efektívnosti systému manažérstva kvality, regulácia manažérstva kvality na základe nákladov spojených s kvalitou
    11. Trhové, technické a ekonomické súvislosti kvality - trhové hodnotenie kvality, miesto nákladov spojených s kvalitou v štruktúre nákladov, model prevencie, hodnotenia a nákladov na chyby
    12. Manažment organizácie a systémy manažérstva kvality, manažérstvo kvality procesov ako problém manažmentu
    13. Systémy manažérstva kvality vytvorené na základe normy ISO 9000 - obchodná úspešnosť, princíp PDCA, vyčíslenie prioritných cieľov, trvalé zlepšovanie, motivačný vývoj: samohodnotenie, tvorba prispôsobeného dokumentovania, orientácia na zákazníka
    14. Modely procesov odlišujúce sa podľa logiky vnútornej regulácie systému založené na norme ISO 9000, vyčíslenie prioritných cieľov, trvalé zlepšovanie, motivačný vývoj: samohodnotenie, tvorba prispôsobeného dokumentovania, orientácia na zákazníka
    15. Systémové modely manažérstva kvality procesov odvoditeľné z odborných špecifík, systém manažérstva kvality automobilového priemyslu, modely odlišujúce sa podľa logiky vnútornej regulácie systému