Motivácia v školstve
		
      
            
       
      
            
       «»
      
            
      
      «»
     
		
		
 
		
		
		
		Popis:
		3.1.1 Optimalizačná a motivačná funkcia 
Autonómne a heteronómne hodnotenie.
Hodnotenie žiakov má prispievať k optimálnemu priebehu zámerného a systematického učenia s ohľadom na jeho ciele. Optimalizačná funkcia pôsobí súbežnes motivačnou funkciou hodnotenia a spoločne podmieňujú dva typy hodnotenia:
Autonómne hodnotenie(vnútorné) -slúži žiakovi ako motivačný podnet a jeho nástroj na posudzovanie a ovplyvňovanie priebehu alebo výsledkov učenia 
Heteronómne hodnotenie(vonkajšie) -slúži ako nástroj vonkajšieho riadenia, ktoré žiaka povzbudzuje (motivuje) k výkonu, ale aj usmerňuje a organizuje jeho učebné aktivity smerom k optimálnemu výkonu (Prúcha, 2009).
Cieľom vzdelávacieho procesu je, aby sa podiel autonómneho hodnotenia a motivácie k nemu v priebehu vzdelávania postupne zvyšoval, teda aby žiak postupne hodnotenie zvládal, mal o neho záujem a súčasne preberal zodpovednosť za svoje jednanie a hodnotiace úsudky.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  motivácia žiakov
		  		  školské hodnotenie
		  		  motivačná funkcia
		  		  diferenciace
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Funkcie a typy hodnotenia. 
 3.1.1 Optimalizačná a motivačná funkcia
 3.1.2 Formatívna funkcia
 3.1.3 Diagnostická a diferenciačná funkcia
 3.1.4 Praktická funkcia
 4 Autoregulácia učenia
 typológia žiaka z hľadiska výkonových potrieb.
 Učebná motivácia podľa Kozékiho
 Vývoj motivácie učenia sa
 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.