Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Motivácia v školstve

«»
Prípona
.zip
Typ
skriptá
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46529
Posledná úprava
07.03.2016
Zobrazené
766 x
Autor:
maria.kovacsova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
3.1.1 Optimalizačná a motivačná funkcia
Autonómne a heteronómne hodnotenie.
Hodnotenie žiakov má prispievať k optimálnemu priebehu zámerného a systematického učenia s ohľadom na jeho ciele. Optimalizačná funkcia pôsobí súbežnes motivačnou funkciou hodnotenia a spoločne podmieňujú dva typy hodnotenia:
Autonómne hodnotenie(vnútorné) -slúži žiakovi ako motivačný podnet a jeho nástroj na posudzovanie a ovplyvňovanie priebehu alebo výsledkov učenia
Heteronómne hodnotenie(vonkajšie) -slúži ako nástroj vonkajšieho riadenia, ktoré žiaka povzbudzuje (motivuje) k výkonu, ale aj usmerňuje a organizuje jeho učebné aktivity smerom k optimálnemu výkonu (Prúcha, 2009).
Cieľom vzdelávacieho procesu je, aby sa podiel autonómneho hodnotenia a motivácie k nemu v priebehu vzdelávania postupne zvyšoval, teda aby žiak postupne hodnotenie zvládal, mal o neho záujem a súčasne preberal zodpovednosť za svoje jednanie a hodnotiace úsudky.

Kľúčové slová:

motivácia žiakov

školské hodnotenie

motivačná funkcia

diferenciace



Obsah:
  • Funkcie a typy hodnotenia.
    3.1.1 Optimalizačná a motivačná funkcia
    3.1.2 Formatívna funkcia
    3.1.3 Diagnostická a diferenciačná funkcia
    3.1.4 Praktická funkcia
    4 Autoregulácia učenia
    typológia žiaka z hľadiska výkonových potrieb.
    Učebná motivácia podľa Kozékiho
    Vývoj motivácie učenia sa