Popis:
		V seminárnej práci som sa zaoberala vplyvom obchodných reťazcov na trh maloobchodu, na správanie sa spotrebiteľov (zákazníkov) a životné prostredie. Keďže bývam v lokalite (Bratislava - Petržalka), ktorá ,,prekypuje“ obchodnými reťazcami (Tesco, Carrefour, Terno, Lidl, Billa...), rozhodla som sa práve pre danú tému. Uskutočnila som aj malý prieskum, ktorý bol zameraný na zistenie, či malí a strední obchodníci dokážu čeliť tejto silnej konkurencii. 
V trendoch národnej a medzinárodnej konkurencie možno na strane dodávateľov pozorovať narastajúci význam medzinárodných dodávok, na strane zákazníkov rastúcu medzinárodnú orientáciu, homogenizáciu dopytu, medzinárodne štandardizované požiadavky zákazníkov, ale i vplyv ostatných hospodárskych faktorov. Dochádza tak ku globalizácii ekonomických procesov, tj. prepojenosť ekonomických prostredí, ekonomík, rozvinutosť medzinárodných ekonomických vzťahov, medzinárodných tovarových i finančných trhov v celosvetovom meradle.
Existencia obchodných reťazcov je logický dôsledok práve procesu globalizácie. Trhy a výroba v rozličných krajinách sa stávajú od seba čoraz závislejšie vďaka dynamike obchodu s tovarom, službami a mobilnosti kapitálu a technológií. 
 Aj na Slovensku sa stávame svedkami prenikania cudzích výrobkov a služieb, cudzích kultúr, slovenské podniky sú vlastnené zahraničnými majiteľmi, slovenské subjekty sa stávajú členmi nadnárodných korporácií. I našu krajinu zastihla globalizácia. Typickým príkladom je existencia supermarketov, hypermarketov, prenikanie neustále nových obchodných reťazcov na náš trh.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  maloobchod
		  		  reťazce
		  		  slovenský trh
		  		  obchodný reťazec
		  		  zákazníci
		  		  životné prostredie
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- ÚVOD 2
 I. OBCHODNÉ REŤAZCE NA SLOVENSKOM TRHU 4
 II. VPLYV OBCHODNÝCH REŤAZCOV 7
 2.1 Vplyv obchodných reťazcov na trh maloobchodu 7
 2.2 Vplyv obchodných reťazcov na zákazníkov 9
 2.3 Vplyv obchodných reťazcov na životné prostredie 10
 III. VLASTNÝ VÝSKUM 12
 ZÁVER 15
 BIBLIOGRAFIA 16
 PRÍLOHA 17
Zdroje:
		    
		    		    - BALÁŽ, P. a kolektív: Medzinárodné podnikanie. Bratislava: SPRINT, 2005. ISBN 80-89085-51-2
- KITA, J. a kolektív: Marketing. Bratislava: Iura Edition, 2002. ISBN 80-89047-23-8
- SRŠŇOVÁ, J. a FUZYOVÁ, Ľ.: Medzinárodné strategické rozhodovanie podniku. Bratislava: SPRINT, 2003. ISBN 80-89085-18-0
- SZARKOVÁ,M.: Psychológia pre manažérov a podnikateľov. Bratislava: SPRINT, 2004. ISBN 80-89085-36-9