Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Špecifické výchovné postupy u dieťaťa s ADHD/ADD v škole - seminárna práca

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
32 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1047
Posledná úprava
25.02.2015
Zobrazené
6 130 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Deti zvyknú byť živé, hravé, neposlušné, zvedavé. Je to aj špecifikom ich vývinového obdobia. Ak však ich živosť alebo neposlušnosť pretrváva, zaťažuje rodičov, je rušivá pre okolie, deti už nie sú považované za roztomilé a „živé striebro“, skôr ich začne okolie považovať za nevychované a drzé. Ak tieto problémy s dieťaťom pretrvávajú aj po nástupe do školy, kde má problémy s disciplínou, školským poriadkom a učením, treba hľadať príčiny tohto problému a riešiť ho, hlavne za pomoci odborníkov.

Kľúčové slová:

dysfunkčná porucha správania a hyperaktivity ADHD

porucha pozornosti ADD

dieťa v škole

hyperaktivita

impulzivita

problémy s čítaním



Obsah:
  • ÚVOD
    1. ČO JE TO ADHD/ADD?
    2. PRÍČINY ADHD/ADD
    3. DIAGNOSTIKA ADHD/ADD
    4. DIEŤA S ADHD V ŠKOLE
    4.1 Pred dignostikovaním ADHD
    4.2 Špecifiká výchovno-vzdelávacieho procesu u detí s ADHD
    4.2.1. Úprava prostredia a umiestnenie žiaka v triede
    4.2.2. Organizácia vyučovania a práce žiaka
    4.2.3. Špecifické postupy učiteľa na vyučovaní
    4.2.4. Hodnotenie správania a učebných výsledkov žiaka
    LITERATÚRA

Zdroje:
  • KOMÁRIK, E. : Pedagogika emocionálne a sociálne narušených. 1. Vyd. Bratislava : 1999, 191 s. ISBN 80-223-1394-7
  • LEVČÍKOVÁ, M. : Žiak s poruchami správania v základne a strednej škole. Metodicko-informatívny materiál. Bratislava, Ministerstvo školstva : 2004
  • MUNDEN, A., ARCELUS, J. : Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 1. Vyd. Praha : 2002, 119 s. ISBN80-7178-625-X
  • TRAIN, A. : Specifické poruchy chování a pozornosti. 1. Vyd. Praha : 1996, 164 s. ISBN 80-7178-131-2
  • http://www.dys.sk
  • http://www.education.gov.sk