Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 602   projektov
19 nových

Sociálny vplyv médií

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45015
Posledná úprava
26.01.2015
Zobrazené
858 x
Autor:
matej.polonec
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Či chceme alebo nie médiá tu sú a budú, sledujeme správy, šport, počasie a reklamy, ktoré nás aj keď si to často až tak neuvedomujeme ovplyvňujú. Médiá nám sprostredkovávajú dianie vo svete ale i doma, sú zdrojom politickej moci a dokonca dokážu ovplyvňovať aj to kto a čo je práve „in“. To o čom sa píše alebo o kom je predsa znakom, že je významný alebo tá vec za to stojí, keď o nej toľko počuť. Pozriete si vy film, keď o ňom neviete vôbec nič? Možno by sa pár takých našlo, ale skôr pôjdeme do kina na tzv. trháky, ktoré už pol roka dopredu ohlasujú médiá ako niečo čo určite stojí za videnie. Nikoho už potom nezaujíma, že to bola hlúposť, ale referencie a reklama nás prinútila k tomu aby sme si to pozreli.

Otázne zostáva, či si dokážeme z médií vyberať to čo je podstatné, nikto nás neučí ako zachádzať z informáciami, ktoré sa nám ponúkajú. Nemyslíme správy, ktoré si zapnete a máte pocit, že svet sa postavil na hlavu, nebude to chyba udalostí, ale aj toho ako sa vyberajú správy do vysielania. Prečo nás informujú o samých vraždách, katastrofách a nepodarených zákonoch, prečo neprinášajú správy o niečom čo sa konečne podarilo. O niečom, čo je pozitívne, veď nie všetko čo sa stane za celý deň je len negatívne. Médiá ovplyvňujú náš pohľad na veci tým, že sa k nám dostávajú určité informácie intenzívnejšie ako iné, záleží na tom alebo tých ľuďoch, ktorí môžu tento výber ovplyvňovať.

Preto sa pokúsim zhrnúť túto problematiku a poukázať na to aké je prepojenie médií a násilia, ako vplývajú na spoločnosť a jednotlivca a pokúsim sa pozrieť na túto problematiku aj očami detí, ako oni vnímajú médiá, či už ako len zdroj zábavy alebo aj informácií a aký je ich postoj k akčným scénam a programom v televízií a na internete. A hlavne, ktoré médiá sú pre ne najpreferovanejšie a koľko času im venujú.

Kľúčové slová:

masové médiá

vplyv médií



Obsah:
  • Obsah
    Úvod 2
    1 Čo sú masové média 3
    2 Pôsobenie médií 4
    2.1 Rôznosť pohľadu na média a mediálnu komunikáciu 4
    2.2 Spoločenská povaha mediálnej komunikácie 5
    2.3 Premieňajúca sa povaha samotných médií 5
    3 Vplyv médií na spoločnosť 6
    3.1 Média a politika 6
    3.2 Stereotypizácia a etnické problémy 7
    3.3 Kampane 8
    4 Vplyv médií na jednotlivca 10
    4.1 Deti a adolescenti 10
    4.1.1 Super hrdinovia 11
    4.1.2 Sexualita 12
    4.1.3 Reklamy 12
    4.2 Staršia generácia 13
    4.3 Mladšia generácia 14
    5 Záver 14
    Zoznam použitej literatúry 15

Zdroje:
  • JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Médiá a spoločnosť. 2. vyd. Praha : Portál, 2003. 208 s. ISBN 80-7178-697-7
  • JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Masová média. Praha : Portál, 2009. 416 s. ISBN 978-80-7367-466-3
  • MCQUAIL, D. Úvod do teórie masové komunikace. Praha : Portál, 1999. 448 s. ISBN: 80-7178-200-9
  • POTTER, W.J. Media literacy. London-Tousand Oaks-New Delhi : Sage, 1998.
  • ROACH, C. Communication and Culture in War and Peace. London-Tousand Oaks-New Delhi : Sage, 1993.
  • RUBIS, J. Vplyv médií na mladého človeka.
  • WEBNOVINY. Svet šokovala billboardová kampaň proti anorexii.