Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Projektové vyučovanie

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6869
Posledná úprava
17.08.2018
Zobrazené
2 229 x
Autor:
koxxman1
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Škola je pre žiaka a nie žiak pre školu. Čím ďalej, tým viac si uvedomujeme, že aby bol učiteľ dobrý, nestačí aby vedel veľa, ale treba, aby to, čo vie, vedel odovzdať ďalej. Učiteľ by nemal byť figúrkou strážiacou triedu žiakov, aby cez prestávku nevyskakovali von z okna, alebo aby sa počas písomky nebavili. Učiteľ je pedagóg. Pedagóg vychováva deti, učí ich vnímať svet s hodnotami, vážiť si druhých a túžiť po poznaní. Úspešný učiteľ je vtedy, keď ho žiak vie dokonale napodobniť, vie všetko, čo vie učiteľ. Nie. To si nemyslím. Podľa mňa je úspešný učiteľ ten, ktorý dovolil žiakom, aby videli aj jeho nedostatky, a tak mali možnosť pochopiť, že nikto nie je neomylný. Ten, ktorý ukazuje žiakom nie len svoju pravdu, ale aj názory druhých, aby ich naučil myslieť a vyberať si. Učiteľ je úspešný vtedy, keď ho jeho žiak pozve na svoju promóciu, či mu pošle oznam o narodení dieťaťa. Učiteľ je úspešný vždy, keď má každého žiaka rád tak ako seba. Lebo vtedy nestráca nádej, neuprednostňuje osoby, hľadá na každom to dobré a vie obetovať čas, aby spravil z vyučovania nádherný zážitok. To ma naučil môj múdry Otec.

Kľúčové slová:

projektové vyučovanie

škola

učiteľ

pedagóg

realizácia projektu

téma

sebahodnotenie žiakov

zvyšovanie efektívnosti vyučovania



Obsah:
  • Úvod
    Projektové vyučovanie
    Téma projektu
    Realizácia projektu
    Postup pri projektovom vyučovaní
    Záver
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Turek, I.: Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. Bratislava: Združenie pre vzdelávanie EDUKÁCIA, 1998.
  • Turek, I.: Tvorivé riešenie problémov. Bratislava. Metodické centrum, 2000.
  • Zelina, M.: Alternatívne školstvo. Bratislava. IRIS, 2000.