Popis:
Hra je najprirodzenejšou činnosťou malých detí. Ale je veľkým pedagogickým umením vyťažiť z hry taký kapitál, ktorý by skutočne v pozitívnom a intenzívnom smere deti ovplyvnil. Okrem invencie a vysokého pedagogického majstrovstva a citlivosti učiteľov má k tomu pomôcť aj znalosť a uplatnenie vhodnej teórie.
Hra nie je len zábava, , ale je to prostriedok, pomocou ktorého sa cielene rozvíjajú jednotlivé štrukturálne znaky osobnosti dieťaťa, aby sa v konečnom dôsledku integroval pozitívny vplyv do celej osobnosti. Veľmi dôležitou zásadou je intencionálnosť hry, t.j. jej zacielenosť, funkčnosť, výchovný zámer a spätné hodnotenie, či sa projektovaný zámer skutočne hrou naplnil.
Kľúčové slová:
hry
kognitívne schopnosti
emocionalita
motivácia
komunikácia
socializácia
Obsah:
- Úvod -3-
Hra -4-
Hry na rozvíjanie kognitívnych schopností -7-
Hry na rozvíjanie emocionality -8-
Hry na rozvíjanie motivácie -8-
Hry na rozvíjanie socializácie a komunikácie -10-
Hry na rozvíjanie tvorivosti -11-
Záver -12-
Použitá literatúra -13-
Zdroje:
- Fülöpová, E.- Zelinová, M. : Hry v materskej škole. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2003