Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Využitie marketingu v samospráve

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14126
Posledná úprava
08.06.2022
Zobrazené
838 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

V tejto práci sa zaoberám problematikou vplyvu a využitia marketingu v oblasti samosprávy. Práca je rozdelená na tri hlavné kapitoly.
Prvá hovorí o teoretických východiskách marketingu, definuje moderné ponímanie marketingu a jeho postavenie v súčasnej spoločnosti. Taktiež oboznamuje so základnými pojmami v tejto oblasti ako sú trh, dopyt, ponuka a marketingový plán. Predstavuje nový spôsob riadenia a organizovania ako je marketingový management.
Druhá časť práce je zameraná na analýzu mestskej časti Košice-Barca. Postupná modernizácia obce, prítomnosť stále väčšieho množstva podnikateľských subjektov v tejto obci predstavuje dobrú živnú pôdu pre rozvoj a využitie marketingu v tomto samosprávnom celku akou je mestská časť Košice-Barca.

1 Marketing

Termín marketing je často frekventovaným slovom v našej odbornej hospodárskej praxi. V ostatnom období sa mu pripisuje prioritná úloha v riešení problémov a v hľadaní východísk podnikov či odvetví z ich neuspokojivej situácie. Marketing sa skutočne stal kľúčovým faktorom podnikateľského úspechu, pričom jeho poslanie treba chápať v širšom rozsahu než je doslovný preklad anglického slova marketing. Ak tento výraz rozložíme na dve časti a preložíme do slovenčiny, tak market znamená slovo trh a prípona - ing predstavuje príčastie prítomné činné, potom slovo marketing by znamenalo "trhovanie". Tento termín je však veľmi úzky, marketing predstavuje širšiu paletu činností, ako je iba predaj, ktorý je súčasťou a jednou z funkcií marketingu. V skutočnosti však marketing je predovšetkým podnikateľskou filozofiou, princípom riadenia systémom konkurenčnej koexistencie, užívateľskej orientácie. Prispieva k adaptabilite a ovplyvňovaniu trhov, smeruje k zodpovednosti za uspokojovanie potrieb spotrebiteľa pri súčasnom naplnení podnikových cieľov.
V teórii i v praxi je marketing chápaný, rozvíjaný a realizovaný rôznymi spôsobmi. Z nich však dva sú rozhodujúce:
1. marketing je chápaný ako určitá podnikateľská filozofia,
2. marketing predstavuje určitý systém podnikových aktivít.
...

Kľúčové slová:

marketing

image

imidž

trh

ponuka dopyt

marketingový plán

Košice

Barca

podnikanie

konkurencia

spotrebiteľ

zákazník

segmentácia trhu

tovar

služba

SWOT

marketingový management

samospráva



Obsah:
  • Zoznam symbolov a skratiek 9
    Úvod 10
    1 Marketing 11
    1.1 Definícia marketingu 12
    1.1.1 Marketing organizácií 13
    1.1.2 Hodnotenie image 13
    1.1.3 Plánovanie a kontrola image 14
    1.2 Marketing myšlienok 14
    1.3 Marketing osôb 15
    1.4 Marketing lokality 15
    2 Základné veličiny marketingu - trh, ponuka, dopyt 16
    2.1 Podstata trhu 16
    2.2 Segmentácia trhu 17
    2.3 Ponuka 17
    2.4 Dopyt 18
    3 Marketingový plán 20
    3.1 Obsah marketingového plánu 21
    4 Marketingový management 23
    5 Analýza 24
    5.1 Barca - mestská časť Košíc 24
    5.1.1 Rozvoj obce v priebehu rokov 1996-2006 24
    5.1.2 Štatistické údaje o mestskej časti Barca 25
    5.1.3 Podnikateľské subjekty pôsobiace v Barci 26
    6 Záver 27
    Zoznam použitej literatúry 28

Zdroje:
  • Csikósová A.: PRIESKUM TRHU A MARKETING, Edičné stredisko/AMS, Fakulta BERG technickej univerzity v Košiciach, Košice 2004
  • Kotler Ph., Armstrong G.: MARKETING, SPN, Bratislava 1992
  • Kotler Ph.: MARKETING MANAŽMENT, Grada 2002
  • Krištof František: Barca, mestská časť Košíc, JES Košice 2002
  • Nižňanský Viktor: Verejná správa na Slovensku, Úrad vlády SR, Bratislava 2005 [6] Šimo D., Vicen M., Kretter A., Nagyová Ľ.: MARKETING, Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, Nitra 2003
  • http://www.barca.sk
  • http://www.marketingovenoviny.cz
  • http://www.studentskyservis.sk
  • Zápisnice so zasadnutia miestneho zastupiteľstva mestskej časti Košice-Barca konaného dňa 14.12.2005, 25.01.2006, 22.02.2006