Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 827   projektov
12 nových

Vitis Pezinok, s.r.o.

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
27 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1743
Posledná úprava
25.05.2016
Zobrazené
5 902 x
Autor:
orsinko
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Víno patrí medzi najobľúbenejšie nápoje nielen na Slovensku. Mnohé výskumy a štúdie dokazujú jeho priaznivé účinky na organizmus. S hroznom a vínnou révou sa stretávame už v mladšej dobe kamennej. Vinič patrí medzi najstaršie kultúrne rastliny. Podľa mnohých autorov má svoj pôvod v strednej Ázii, v okolí Kaukazu, Kaspického a Čierneho mora. Odtiaľ sa šíril do Egypta, Babylonu a Grécka. Vojnové spory medzi Gréckom a Rímskou ríšou znamenali rozšírenie viniča aj k Rimanom. Následne sa prostredníctvom rímskej expanzie dostala vínna réva takmer na celé územie dnešnej Európy.
Je dokázané, že víno v primeranom množstve má na organizmus pozitívne účinky. Obsahuje 13 zo 14 esenciálnych prvkov potrebných pre správne fungovanie ľudského organizmu. Zdravšie je červené víno, ktoré priaznivo vplýva na tráviaci systém, zvyšuje tvorbu červených krviniek a slúži ako prevencia pred kardiovaskulárnymi chorobami a niektorými druhmi rakoviny.
Významný medzník v pestovaní viniča predstavuje 19. storočie, kedy celú Európu, územie Slovenska nevynímajúc, postihli rôzne choroby viniča privezené z Ameriky. Najškodnejšia bola fyloxéra, pri ktorej odumieral celý ker. Napríklad pezinské vinice napadla v roku 1890. Aby vinári neprišli o svoju úrodu, snažili sa nájsť účinnú ochranu pred zákernými škodcami. Tým sa podpísali pod vznik moderného vinárstva, ktoré sa opiera o skúsenosti pestovateľov, poznatky vedy a výdobytky techniky.

Kľúčové slová:

medzinárodný marketing

víno

vinárstvo

Rakúsko

Česká republika

Slovensko

segmentácia trhu

SWOT analýza

Vitis

Vinea

Hoofstedeho indexy



Obsah:
  • ÚVOD
    1. Charakteristika odvetví
    1.1. Vinohradníctvo na Slovensku
    1.1.1. Výkonnosť odvetvia v porovnaní s ČR Rakúskom
    1.2. Rakúske vinohradníctvo
    1.3. Vinohradníctvo v Čechách
    2. Makroprostredie
    2.1. Slovensko
    2.1.1. Prírodné prostredie
    2.1.2. Technologické a ekonomické prostredie
    2.1.3. Demografické prostredie
    2.1.4. Politické prostredie
    2.2. Rakúsko
    2.2.1 Prírodné prostredie
    2.2.2. Politické a ekonomické prostredie
    2.2.3. Demografické prostredie
    2.2.4. Kultúrne prostredie
    2.3. Česká republika
    2.3.1 Prírodné prostredie
    2.3.2. Politické a ekonomické prostredie
    2.3.3. Demografické prostredie
    2.3.4. Kultúrne prostredie
    2.4. Kultúra podľa Hofstedeho kritérií
    2.4.1 Hofstedeho indexy
    3. Charakteristika firmy Vitis Pezinok s.r.o.
    4. Motívy vstupu na zahraničný trh
    4.1 Motívy vstupu na zahraničný trh z pohľadu firmy Vitis Pezinok
    4.2 Index podnikateľského prostredia v SR (IPP)
    4.2.1 Vývoj IPP od roku 2003
    5 Metódy vstupu na zahraničný trh
    5.1 Český trh
    5.2 Rakúsky trh
    6 Segmentácia trhu
    6.1 Demografická segmentácia
    6.2 Segmentácia podľa správania
    6.3 Metóda bodového hodnotenia
    7 SWOT analýza
    7.1 Pre Český trh
    7.2 Pre Rakúsky trh
    8 Výrobková politika
    8.1 Produkt a jeho životný cyklus
    8.2 Koncepcia produktového portfólia firmy Vitis
    9 Budovanie značky, komunikácia - Vinea
    9.1 História značky
    9.1.1. Evolúcia
    10 Cenová stratégia
    11 Distribúcia
    ZÁVER
    BIBLIOGRAFIA

Zdroje: