Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 278   projektov
2 nových

Trendy pri uplatňovaní konkurenčných stratégií - Teória a prax

«»
Prípona
.zip
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
134 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39483
Posledná úprava
13.06.2012
Zobrazené
949 x
Autor:
dagmar13k
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Stratégia je cesta, ktorá nás má doviesť k naplneniu vytýčených cieľov. Rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Naznačuje, čo máme robiť dnes, zajtra a v nasledujúcom období, aby sme dosiahli úspech v budúcnosti. Je založená na schopnosti vidieť, čo iní nevidia a pochopiť dôležitosť toho, čo iní zatiaľ za dôležité nepokladajú a s predstihom robiť to, čo nám v budúcnosti prinesie konkurenčnú výhodu. Charakteristickou črtou stratégie je jej jedinečnosť a neopakovateľnosť.

Z historického pohľadu je stratégia považovaná za najväčšiu formu generálstva, ktorá umožňuje vyhrať bitku bez boja. Vhodne zvolená stratégia znamená, že nie je potrebné pustiť sa do boja, len bitka je bez samotného boja vopred vyhraná.

Strategické rozhodnutia sú dlhodobého charakteru.
Len podnik, ktorý má správne zvolenú a realizovanú stratégiu, môže dosahovať zaumienené ciele, úspechy, uplatňovať konkurenčnú výhodu a upevňovať si svoje postavenie na trhu.
...

Kľúčové slová:

stratégia

konkurenčná stratégia

strategický trojuholník

analýza prostredia



Obsah:
  • Úvod 3
    1. Stratégia vs. taktika 3
    2. Konkurenčná stratégia 3
    3. Strategický trojuholník 4
    4. Konkurenčné stratégie 4
    Konkurenčná stratégia spoločnosti 5
    5. Situácia 5
    6. Analýza prostredia odvetia 6
    7. Výber stratégie 8
    Záver 9

Zdroje:
  • Papula, J., Papulová, Z.: Strategický manažment, základy vedomostí alebo jadro poznatkov. Bratislava, Kartprint, 2009
  • Papula, J.: Konkurenčné analýzy a stratégie, Vybrané prednášky. Bratislava, Skriptá február 2009