Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Spotrebiteľské správanie

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1690
Posledná úprava
27.04.2016
Zobrazené
4 282 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Východiskom pre fungovanie a prosperitu firiem výrobného aj obchodného charakteru je identifikácia existujúcich a potenciálnych spotrebiteľov pre svoje výrobky a služby, poznanie ich potrieb a predvídanie ich spotrebiteľského správania.

„Pojem spotrebiteľ sa používa na označenie dvoch rozdielnych druhov spotrebných jednotiek:

a) Individuálny (osobný) spotrebiteľ- jednotlivec, ktorý nakupuje výrobky a služby pre svoju vlastnú spotrebu, pre použitie v rodine, pre člena rodiny, prípadne ako dar pre inú osoby. Vo všetkých prípadoch sa výrobok kupuje pre osobnú spotrebu jednotlivcov, a preto hovoríme o konečných spotrebiteľoch.

b) organizácia- súkromné podniky, štátne orgány (miestne, oblastné, celoštátne) a inštitúcie, ktoré nakupujú produkty, aby mohli vyvíjať svoju činnosť a to bez ohľadu na ich charakter, t.j. či sú ziskové alebo neziskové.“ [Kulčáková- Richterová, 1997, s. 13]

Kľúčové slová:

spotrebiteľské správanie

typológia spotrebiteľa

organizácia

zisk

LAVOA

diktátor

byrokrat

pragmatik

introvert



Obsah:
  • 1.Spotrebiteľské správanie
    1.1.Faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie
    1.1.1.Kultúrno- spoločenské faktory
    1.1.2.Osobno-psychologické faktory
    1.2.Typológia spotrebiteľa
    1.2.1.Eysenckova typológia
    1.2.2.Kretchmer- Scheldonova konštitučná teória
    1.2.3.LAVOA typológia
    1.2.4.Typy spotrebiteľov na Slovensku podľa reklamných agentúr Publicis.Knut, United Consultans a M.E.S.A. 10
    1.2.5. Typológia podľa Gretza a Drozdecka
    1.3.Vývojové trendy v správaní slovenských spotrebiteľov