Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 546   projektov
0 nových

Semestrálny projekt 2 - Účtovníctvo odberateľov a dodávateľov

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37633
Posledná úprava
17.06.2011
Zobrazené
1 197 x
Autor:
monx2
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Dodávateľsko-odberateľské vzťahy
Vzťahy medzi dodávateľmi a odberateľmi tvoria základný vzťah v procese obchodovania a to vo všetkých oblastiach. Práve sila a pevnosť týchto vzťahov sú v mnohých prípadoch kľúčovými prvkami pre úspech oboch strán. Riadenie týchto vzťahov preto v sebe zahŕňa všetky činnosti počnúc tokom tovarov a služieb od dodávateľov k zákazníkom až po koordináciu a riadenie prislúchajúcich informácií.

1. Predaj v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch
Predaj je v podniku obchodnou funkciou, ktorá zabezpečuje komercionalizáciu tovarov v najvýhodnejších podmienkach na základe poznania postojov k produktu, charakteristík trhu (množstiev, ceny, motivácie odberateľov, foriem a kanálov distribúcie), vypracovania plánov predaja, predajných rozpočtov a pod. Predaj sa...

2. Nákupný proces
Proces nákupu je zložitý proces, má vysoké nároky na náklady a jeho hodnota vstupuje aj do konečnej ceny výrobku. Najčastejšie členenie nákupu je členenie do ôsmich fáz...

Kľúčové slová:

účtovníctvo

dodávatelia

odberatelia

nákupný proces



Obsah:
  • Dodávateľsko-odberateľské vzťahy - str. 3
    1. Predaj v odberateľsko-dodávateľských vzťahoch - str. 3
    2. Nákupný proces - str. 3
    2.1 Faktory nákupu - str. 4
    3. Dodávatelia - str. 5
    3.1 Výber dodávateľa - str. 5
    4. Formalizovanie vzťahov - str. 7
    4.1 Formy uzatvorených obchodov - str. 8
    4.2 Záväzky zo zmluvných vzťahov - str. 9
    5. Vymáhanie pohľadávok - str. 10

Zdroje:
  • Firemné katalógy
  • Kniha Účtovníctvo (Božena Soukupová, Anna Šlosárová, Anna Baštincová), Vydavateľstvo: IURA EDITION, 2004
  • Kniha Ekonomika a manažment podniku (Pavel Herzka a kolektív), Vydavateľstvo: STU, 2010