Popis:
Semestrálna práca je venovaná reklame, ktorá je jedným z nástrojov marketingového komunikačného mixu. Je v nej obsiahnutá teoretická časť, ktorá sa zaoberá otázkami čo je reklama, aké sú jej vlastnosti a funkcie. Podrobne sa tu rozoberá proces riadenia reklamy, pozostávajúci z nasledujúcich krokov: stanovenie cieľov reklamy, určenie výšky rozpočtu na reklamu, tvorba vhodnej reklamnej správy, výber najvodnejšieho média, ktoré bude správu prenášať a hodnotenie účinku reklamy. Jednotlivé body tohto procesu sú podrobne rozanalyzované. V práci je uvedená aj praktická časť pozostávajúca z prieskumu slovenského trhu expresných a kuriérskych spoločností, z hľadiska reklamných aktivít jednotlivých spoločností a z hľadiska hodnotenia účinnosti týchto aktivít. Práca je doplnená o prílohy
Kľúčové slová:
Reklama
Komunikačný mix
Riadenie reklamy
Ciele reklamy
Rozpočet na reklamu
Reklamná správa
Médiá
Hodnotenie účinku reklamy
Päť M reklamy
Expresné a kuriérske spoločnosti
Obsah:
- Úvod 10
1 Reklama 11
1.1 Vlastnosti reklamy 12
1.2 Funkcie reklamy 12
1.3 Klasifikácia reklamy 13
2 Riadenie reklamy 15
2.1 Stanovenie cieľov reklamy 16
2.2 Rozhodovanie o rozpočte na reklamu 17
2.3 Reklamná správa 19
2.3.1 Tvorba správy 21
2.3.2 Hodnotenie správy 23
2.3.3 Spracovanie správy 23
2.3.4 Posudzovanie spoločenskej prijateľnosti správy 25
2.4 Rozhodovanie o médiu a meranie účinnosti 26
2.4.1 Rozhodovanie o dosahu, frekvencii a účinku 26
2.4.2 Výber hlavných druhov médií 28
2.4.3 Hlavné druhy médií 28
2.4.4 Výber nosiča reklamy 33
2.4.5 Rozhodovanie o načasovaní média 34
2.4.6 Rozhodovanie o priestorovom rozmiestnení médií 36
2.5 Hodnotenie účinku reklamy 36
2.5.1 Výskum účinnosti komunikácie 36
2.5.2 Výskum vplyvu na predaj 38
3 Reklama expresných a kuriérskych spoločností sr 40
3.1 Reklamné aktivity expresných a kuriérskych spoločností 40
3.1.1 Využite služieb reklamných agentúr 40
3.1.2 Cieľové skupiny reklamnej kampane 41
3.1.3 Druh médií 41
3.1.4 Jednotlivé typy médií 42
3.1.5 Metódy použité pri zostavovaní rozpočtu 43
3.1.6 Objem prostriedkov ročne investovaných do reklamy 44
3.1.7 Hodnotenie účinnosti reklamnej kampane 44
3.2 Hodnotenie účinku reklamných aktivít 45
3.2.1 Spontánna znalosť 45
3.2.2 Podporená znalosť 45
3.2.3 Vplyv reklamnej kampane na využitie služby 47
Záver 49
Zoznam bibliografických odkazov 51
Zoznam príloh 52
Zdroje:
- KOTLER, P.: Marketing Managemet. Grada Publishing, Praha, 1998.
- TELLIS, GERARD.: Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha, 1997.
- HRADSKÁ, E.: Psychológia reklamy. Elita, Bratislava, 1998.
- MICHALOVÁ, M.: Manažment a marketing v trhových službách. Spirit, Bratislava, 1999.