Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Outdoorové vzdelávanie

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
2,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7937
Posledná úprava
30.09.2018
Zobrazené
1 527 x
Autor:
rozika
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:

Neustály rast konkurencie, rast technickej a technologickej náročnosti a otváranie nových trhov vyžadujú, aby sa podniky, ktoré chcú prosperovať, zaujímali o nové technické vybavenie a najnovšie technologické postupy, ďalej by sa mali zaujímať o zvyšovanie kvality a efektivity výrobných procesov, zvyšovanie úrovne služieb a zavádzanie informačných technológií a inovácií.
Na dosiahnutie daných cieľov je nevyhnutné, aby investovali do novej techniky, strojov a zariadení, teda do fyzického kapitálu.
Pre podniky je však dôležité, aby s novým vybavením pracovali ľudia technicky, vedomostne, ale aj fyzicky zdatní, schopní pružne reagovať na uvedené zmeny, tvoriví, ktorí dokážu realizovať inovácie. V súčasnosti podniky hľadajú optimálne spôsoby organizácie práce, ktorá by prispela k ich efektívnemu fungovaniu.
Vzdelávanie pracovníkov v každom podniku je nevyhnutnosťou. Dôležité je však vytvoriť podmienky pre efektívne vzdelávanie. Vzdelávanie zamestnancov musí byť dobre organizované a systematické. Musí vychádzať zo skutočných potrieb vzdelávania (určiť, ktorých zamestnancov a v akej oblasti vzdelávať), je potrebné zostaviť plán vzdelávania (rozhodnúť ako, kým, kde, kedy a za akú cenu vzdelávať), realizovať vzdelávacie aktivity s použitím vhodných metód vzdelávania, vyhodnotiť efektívnosť vzdelávania.
Vzdelávanie zamestnancov by sa malo zabezpečiť nielen z hľadiska súčasných podnikových potrieb. Rozvoj pracovníkov predpokladá zvládnuť aj také vedomosti a zručnosti, ktoré ich pripravia na plnenie úloh v budúcnosti.
Investovanie do ľudských zdrojov vedie k ich celkovému zhodnoteniu, ktoré sa konkrétne prejavuje prostredníctvom:
-zvýšenia výkonu zamestnancov a úrovne poskytovaných služieb
- zvýšenia konkurencieschopnosti podniku
- sebarealizácii a spokojnosti pracovníkov, ich lojality voči podniku
- úspory času a finančných nákladov pri rozmiestňovaní zamestnancov

Kľúčové slová:

vzdelávanie zamestenancov

outdoor

nové techniky

riziko

tlak

tvarovanie



Obsah:
  • Úvod 3
    I. Vzdelávanie zamestnancov vo všeobecnosti 4
    I.1. Najčastejšie celenie metód vzdelávania 4
    II. História outdoorových programov 5
    III. Outdoorové programy 6
    III.1. Základné charakteristické znaky outdoorového tréningu 6
    III.2. Najobľúbenejšie formy outdoorových programov 6
    III.3. Prednosti outdoorových programov 7
    III.4. Riziko a tlak v outdoorových programoch 7
    III.5. Novosť 7
    III.6. Skupinový proces 7
    IV. Účinné faktory outdoorových programov 8
    IV.1. Kognitívne účinné faktory 8
    IV.2. Emočné účinné faktory 9
    IV.3. Behaviorálne účinné faktory 9
    V. Proces spracovania zážitkov 10
    V.1. Otvorenie 10
    V.2. Tvarovanie 10
    V.3. Rámovanie 10
    V.4. Transfer 11
    VI. Trendy v outdoorových programoch 11
    VI.1. Kombinácia outdooru a indooru 11
    VI.2. Outdoor ako príbeh 12
    VI.3. Outdoor ako hra a tvorba 12
    Záver 13
    Zoznam použitej literatúry 14

Zdroje:
  • Hroník, F.: Rozvoj a vdělání pracovníků. Praha, Grada Publishing 2007
  • Vodák, J., Kucharčíková, A.: Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha, Grada Publishing 2007