Popis:
		
Neustály rast konkurencie, rast technickej a technologickej náročnosti a otváranie nových trhov vyžadujú, aby sa podniky, ktoré chcú prosperovať, zaujímali o nové technické vybavenie a najnovšie technologické postupy, ďalej by sa mali zaujímať o zvyšovanie kvality a efektivity výrobných procesov, zvyšovanie úrovne služieb a zavádzanie informačných technológií a inovácií.
Na dosiahnutie daných cieľov je nevyhnutné, aby investovali do novej techniky, strojov a zariadení, teda do fyzického kapitálu.
Pre podniky je však dôležité, aby s novým vybavením pracovali ľudia technicky, vedomostne, ale aj fyzicky zdatní, schopní pružne reagovať na uvedené zmeny, tvoriví, ktorí dokážu realizovať inovácie. V súčasnosti podniky hľadajú optimálne spôsoby organizácie práce, ktorá by prispela k ich efektívnemu fungovaniu.
Vzdelávanie pracovníkov v každom podniku je nevyhnutnosťou. Dôležité je však vytvoriť podmienky pre efektívne vzdelávanie. Vzdelávanie zamestnancov musí byť dobre organizované a systematické. Musí vychádzať zo skutočných potrieb vzdelávania (určiť, ktorých zamestnancov a v akej oblasti vzdelávať), je potrebné zostaviť plán vzdelávania (rozhodnúť ako, kým, kde, kedy a za akú cenu vzdelávať), realizovať vzdelávacie aktivity s použitím vhodných metód vzdelávania, vyhodnotiť efektívnosť vzdelávania.
Vzdelávanie zamestnancov by sa malo zabezpečiť nielen z hľadiska súčasných podnikových potrieb. Rozvoj pracovníkov predpokladá zvládnuť aj také vedomosti a zručnosti, ktoré ich pripravia na plnenie úloh v budúcnosti.
Investovanie do ľudských zdrojov vedie k ich celkovému zhodnoteniu, ktoré sa konkrétne prejavuje prostredníctvom:
-zvýšenia výkonu zamestnancov a úrovne poskytovaných služieb
- zvýšenia konkurencieschopnosti podniku
- sebarealizácii a spokojnosti pracovníkov, ich lojality voči podniku
- úspory času a finančných nákladov pri rozmiestňovaní zamestnancov
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  vzdelávanie zamestenancov
		  		  outdoor
		  		  nové techniky
		  		  riziko
		  		  tlak
		  		  tvarovanie
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod 3
 I. Vzdelávanie zamestnancov vo všeobecnosti 4
 I.1. Najčastejšie celenie metód vzdelávania 4
 II. História outdoorových programov 5
 III. Outdoorové programy 6
 III.1. Základné charakteristické znaky outdoorového tréningu 6
 III.2. Najobľúbenejšie formy outdoorových programov 6
 III.3. Prednosti outdoorových programov 7
 III.4. Riziko a tlak v outdoorových programoch 7
 III.5. Novosť 7
 III.6. Skupinový proces 7
 IV. Účinné faktory outdoorových programov 8
 IV.1. Kognitívne účinné faktory 8
 IV.2. Emočné účinné faktory 9
 IV.3. Behaviorálne účinné faktory 9
 V. Proces spracovania zážitkov 10
 V.1. Otvorenie 10
 V.2. Tvarovanie 10
 V.3. Rámovanie 10
 V.4. Transfer 11
 VI. Trendy v outdoorových programoch 11
 VI.1. Kombinácia outdooru a indooru 11
 VI.2. Outdoor ako príbeh 12
 VI.3. Outdoor ako hra a tvorba 12
 Záver 13
 Zoznam použitej literatúry 14
Zdroje:
		    
		    		    - Hroník, F.: Rozvoj a vdělání pracovníků. Praha, Grada Publishing 2007
- Vodák, J., Kucharčíková, A.: Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha, Grada Publishing 2007