Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Neštandartné režimy prevádzky

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
16646
Posledná úprava
03.02.2009
Zobrazené
2 009 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Doprava je jednou z najdôležitejších častí terciárneho sektora. Prírodné podmienky na celom svete v oblasti dopravy sú menej priaznivé a to najmä hornatý povrch a klimatické podmienky.Prevádzka dopravnej techniky je ovplyvňovaná hlavne týmito klimatickými a terénnymi podmienkami, ktoré sa v priebehu roka menia v závislosti na ročnom období a počasí.Zmeny klímy sú prírodné javy, ktorým sa musí prispôsobovať aj prevádzka dopravnej techniky, aby bola v jej priebehu dosiahnutá maximálna spoľahlivosť, efektívnosť, bezpečnosť a hlavne hospodárnosť.



Záver
Striedanie ročných období znamená pre dobrého šoféra a majiteľa dopravnej techniky tiež zvýšenú pozornosť, ktorú je treba venovať jej údržbe a starostlivosti . A je nepochybné, že hlavne v letnom a zimnom období takáto preventívna starostlivosť prinesie očakávanú odmenu. Nejde pritom len o predchádzanie závažnejším poruchám, ale jednoducho len plynulejšiu a hladšiu prevádzku všetkých súčiastok, ktoré sú rozhodne namáhané viac než v bežných prevádzkových podmienkach a tiež ich pomalšie opotrebovávanie. Vysoká akosť a spoľahlivosť všetkých mechanizmov a systémov automobilu spôsobila, že vyrástlo nové pokolenie prevádzkárov dopravnej techniky, ktorým sa zdá, že technikou sa nemusí nič iné robiť, len napĺňať palivovú nádrž a jazdiť a naplno využívať dopravnú techniku. S dopravnou technikou možno prejsť 10 000 i 20 000 km a nezaujímať sa o jeho stav. Bude pracovať a mlčať do určitej medze a potom bude treba za nezodpovednosť zaplatiť. Poruchy sa zosypú zo všetkých strán, lebo všetky systémy a mechanizmy navzájom súvisia. Z tohto dôvodu výrobca dôrazne odporúča nečakať, kým dopravná technika začne byť poruchová, ale už od prvých tisícov kilometrov sa o dopravnú techniku pravidelne starať a vykonávať všetku údržbu podľa servisnej knižky. Je účelné do najazdenia 10 000 km dávať techniku na údržbu do špecializovaných autoservisov alebo servisných stredísk pre dopravnú techniku, ale ak to nie je z akýchkoľvek príčin možné, dá sa podľa uvedených rád urobiť údržba aj doma alebo na pracovisku.
Z celej palety údržbárskych prác si môže každý majiteľ urobiť 75 % prác sám, bez zreteľa na svoje zamestnanie. Pravda, nie všetky úkony sú rovnako zložité, preto je účelné cvičiť si ruky na najjednoduchších. To hlavné pri údržbe spočíva v tom, že všetky úkony, nezávislé od ich zložitosti, sú dôležité. Skúste včas nedoliať brzdovú kvapalinu alebo neskontrolujte dotiahnutie niektorého pripevnenia, následky môžu byť veľmi vážne. Teda, pri údržbe dopravnej techniky niet nedôležitých úkonov .

Kľúčové slová:

prevádzka dopravnej techniky v zimnom období

režimy prevádzky

prevádzka



Zdroje: