Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vývoj podnikových teórií

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9776
Posledná úprava
04.10.2018
Zobrazené
1 275 x
Autor:
ciernacica
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
VÝVOJ PODNIKOVÝCH TEÓRIÍ

Firma bola už v dávnej minulosti predmetom záujmu ekonomickej teórie. Prvá učebnica, ktorá sa považuje za základ vedeckého prístupu k podniku vznikla v Benátkach v roku 1494. Jej autorom bol mních Luca Paccioli, ktorý svoje dielo nazval „ Summa de Arithmetica Geometria Proportioni et Proportionalita“. V práci sa zaoberá podvojným účtovníctvom a obchodom.

K ďalším významným predstaviteľom podnikovej ekonomiky patria Jacques Savary svojou prácou „ Dokonalý obchodník“ ( 1675), Carl Gunther Ludovici prácou „ Academia obchodníkov alebo úplný obchodnícky lexikon“ ( 1756). V roku 1804 vyšla práca Johanna Michaela Leusche „ Obchodný systém“, v ktorej popisoval obchod z národohospodárskeho a podnikového hľadiska.

J.B. Say - predstaviteľ klasickej anglickej ekonómie (18. stor.) zaviedol do ekonomickej teórie nové ekonomické pojmy - zisk, mzda, kapitál, renta a formuluje zákon trhu, podľa ktorého ponuka automaticky vytvára dopyt, pričom rozsah trhu je úmerný rozsahu výroby. Jeho teória podporuje liberalizmus a voľnú konkurenciu v hospodárstve.

Kľúčové slová:

globalizácia

podniková sféra

logický prúd

Baumollov model

Williamsov model

teória firmy



Obsah:
  • Štyri fázy priebehu nákladov
    Prínosy v oblasti globalizácie
    Problémy a možné riziká globalizácie
    Pozitívne trendy globalizácie na podnikovú sféru
    Negatívne trendy globalizácie na podnikovú sféru
    Zakladateľské osobnosti súčasnej podnikovo hospodárskej teórie
    Abstraktno-logický prúd
    Obdobie 1939, predstavitelia baumol, williamson
    Baumollov model
    Williamsov model
    Teória rastu podniku
    Sociálno-ekonomické teórie firmy
    Behavioristická teória firmy
    Behavioristicka teória firmy a jej varianty