Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Prednášky z Edukačnej psychológie

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
25 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40275
Posledná úprava
20.05.2012
Zobrazené
1 872 x
Autor:
jaudlka666
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
História pedagogickej psychológie
Edukačná psychológia na pozadí dejín
W. Wundt 1879 – zakladateľ psychológie vo všeobecnosti, v Lipsku založil experimentálne laboratórium. Po osamotení psychológie vznikali postupne jej jednotlivé oblasti. Významní predstavitelia psychológie ako takej: Sokrates, Aristoteles, R. Descartes, Z. Freud, Adler, Jung, A. Maslow, a iní. Kolískou ako celej psychológie, tak aj jej odvetví je Lipsko.

V roku 1884 napísal Mayer prvú učebnicu pedagogickej psychológie. Mayer sa sústreďoval hlavne na deti, ale poukazoval význam učenia počas celého života. Taktiež kládol význam na determinovanosť človeka počas celého jeho života, ako v rodine, tak aj v škole.

Pedagogická psychológia – Česko, Slovensko
F.Čada napísal knihu, ktorá zaznamenáva nástup pedagogickej psychológie v ČR a SR.
Nemeckí psychológovia ovplyvnili českých a českí ovplyvnili slovenských.
- 1924 Anton Jurovský – do všeobecnej psychológie vkladal všetky jej odvetvia
- 1957 konferencia v Smoleniciach – vyčlenila sa skupina psychológov, ktorí sa budú orientovať hlavne na pedagogickú psychológiu.
- 1958 vznik Slovenskej psychologickej spoločnosti – prudký rozvoj psychológie ako vedy
...

Kľúčové slová:

edukačná psychológia

psychológia učenia

učenie sa dospelého človeka

učiteľ

lektor

vyučovanie dospelých



Obsah:
  • História pedagogickej psychológie
    Pedagogická psychológia – Česko, Slovensko
    Pedagogická psychológia na Slovensku a jej predstavitelia
    Predmet pedagogickej psychológie
    História edukačnej psychológie dospelých
    Psychologické smery
    19. Storočie – vplyv prírodných vied
    20. Storočia v pg psychológií:
    Predmet edukačnej psychológie dospelých
    Cieľ psychológie učenia
    Osobnosť pedagóga a lektora
    Základných 9 požiadaviek na vlastnosti lektora (vlastnosti osobnosti lektora)
    Typológie osobnosti učiteľa, lektora
    Orientácia na vyučovaní (prístupy)
    Formovanie osobnosti učiteľa, lektora
    Špecifiká osobnosti dospelého
    Dispozičná základňa rozvoja osobnosti učiaceho sa
    Vzťah lektor – učiaci sa
    Najčastejšie príčiny negatívneho vzťahu lektor – učiaci sa
    Psychológia učenia
    Druhy učenia (podľa Ďuriča a Mašalovej)
    Faktory ovplyvňujúce riešenie problému
    Aktívne učenie
    Zákony učenia
    Motivácia k učeniu
    Faktory motivácie
    Vnútorné podmienky učenia dospelých
    Psychológia vyučovania dospelých
    Hodnotenie dospelého
    Druhy hodnotenia
    Špecifiká hodnotenia dospelých
    Interferenica ako dynamický stereotyp
    Celoživotné vzdelávanie
    Tvorivosť