Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Prednášky na Marketing služieb

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
36 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3725
Posledná úprava
12.05.2017
Zobrazené
4 381 x
Autor:
kozakker
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Služby ako ekonomické činnosti
Vymedzenie služieb
Služby je možné vymedziť z viacerých hľadísk. Uvedieme hľadiská potrebné z pohľadu marketingu:

a) V marketingovej teórii sa služby vymedzujú týmito prvkami:
» služba je činnosť, ktorú môže jedna strana ponúknuť druhej
» je nehmatateľná
» nevytvára nadobudnutie vlastníctva
» jej realizácia môže ale nemusí byť spojená s fyzickým výrobkom.

V praxi však existujú výnimky spočívajúce v tom, že zákazníci posudzujú služby podľa hmatateľných prvkov, napr. reštauračné a stravovacie služby všeobecne.

b) V súčasnej praxi trhovej ekonomiky sa za službu považuje tá ekonomická činnosť, ktorá sa:
» produkuje prostredníctvom ekonomickej jednotky (živnostník, firma, podnik, organizácia)
» poskytuje tretím osobám - subjektom (jednotlivec, domácnosť, podnik, organizácia, spoločnosť ako celok)
» vykonáva platenými zamestnancami.

Kľúčové slová:

služba

marketing

pominuteľnost

doplnkové služby

prostredie

komunikácia

propagácia



Obsah:
  • Služby ako ekonomické činnosti
    Špecifiká sféry služieb
    Zložky procesu ponuky služieb
    Klasifikácia služieb
    Nástroje marketingového mixu služieb
    Cenová politika pri zaradení nových služieb
    Miesto a distribúcia
    Komunikácia, propagácia
    Nástroje rozširujúce marketingový mix služieb
    Ľudský činiteľ
    Procesy
    Prostredie
    Interný, interaktívny a externý marketing
    Interný marketing
    Interaktívny marketing
    Externý marketing