Popis:
Nachádzame sa v období, kedy u nás ešte pôsobí proces privatizácie a zároveň už aj prostredie trhovej ekonomiky. Je to obdobie mimoriadnych zmien, ktoré so sebou prináša veľa nových príležitostí, ale aj veľa chýb. Z
dôvodu nedostatočnej pripravenosti manažmentu, umocnenej riadením v podmienkach priebežnej insolventnosti, rad hlavne väčších podnikov na sebe dostatočne nepracuje tak, aby systém a štýl riadenia, organizačná štruktúra a predovšetkým hodnotový systém zmenili z podoby, ktorá bola odrazom príkazovej ekonomiky do podoby, ktorú si žiada budúcnosť. Na druhej strane záujem skôr privatizovaných či novovzniknutých, teda predovšetkým malých podnikov, je sústredený na osvojenie si skúsenosti
Kľúčové slová:
kvalita
riadenie kvality
normalizačná organizácia
výrobná činnosť
príručka kvality
Obsah:
- Úvod 1
1. TEORETICKÉ VÝCHODISKÁ 3
1.1 Vymedzenie základných pojmov 3
1.1.1 Špirála kvality 5
1.1.2 Riadenie kvality 7
1.2 Normy 8
1.2.1 Základné pojmy 8
1.2.2 Medzinárodná normalizačná organizácia 9
1.2.3 Vývoj noriem ISO 9000 10
1.2.4 Štruktúra a porovnanie noriem ISO 9000 11
1.3 Systémy riadenia kvality 13
1.3.1 Krúžky kvality 14
1.3.2 Kaizen 14
1.3.3 Systém riadenia kvality podľa ISO 9000 15
1.3.4 TQM 15
1.3.5 Porovnanie ISO a TQM 16
2. ANALÝZA SÚČASNÉHO STAVU 18
2.1 Charakteristika podniku 18
2.2 História podniku 18
2.3 Výrobná činnosť 19
2.4 Organizačná štruktúra 22
2.5 Súčasný stav riadenia kvality 23
2.6 Príručka kvality 25
3. NÁVRH SYSTÉMU RIADENIA KVALITY 26
Prínos pre podnik 26
Návrh príručky kvality pre OTF a. s. Nižná 27
Záver 112
Resumé I 113
Resumé II 114
Použitá literatúra 115
Prílohy 116
Zdroje:
- GITLOW, H. - OPPENHEIM, A. : Tools and Methods for the Improve-ment of Quality, Irwin Boston, 1989
- Prof. Ing. LINCZÉNYI, A., CSc. : Riadenie kvality, STU Bratislava, 1996
- KMEŤ. S. : Akosť v praxi, MASM Žilina, 1993
- Prof. Ing. LEŠČIŠIN, M., DrDc. - Ing. MACKO, J. CSc. : Manažment kvality, Ekonomická univerzita Bratislava, 1992
- VOTAVA, L. : ISO 9000 - Evropská cesta ke kvalitě, Praha, 1995
- MATEITES, A., STYK, O., PAULOVÁ, I.: Základy manažérstva kvality, Esox, Banská Bystrica, 1996